Οι μπουρλοτιερηδες του εικοσιενα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ψηφιοποιημένο παιδικό βιβλίο του Τάκη Λάππα για τους μπουρλοτιέρηδες του 21. Τάκης Λάππας (1904-1995). Ο Τάκης Λάππας γεννήθηκε στη Λιβαδειά. Αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στράφηκε από νωρίς στη λογοτεχνία και την ιστορική μελέτη. Τιμήθηκε με το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών (1946, για το βιβλίο του Θανάσης Διάκος), το βραβείο του ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη (1981, για το σύνολο των ιστορικών βιογραφιών του), το πρώτο βραβείο του Συνδέσμου Ελλήνων Λογοτεχνών (1944 για το έργο του Οι Ρουμελιώτες στην Επανάσταση), το βραβείο της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς (1967 για το μυθιστόρημα Δοξασμένη Έξοδος) και άλλες διακρίσεις.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το ψηφιοποιημένο παιδικό βιβλίο "Οι μπουρλοτιέρηδες του 21" διατίθεται σε μορφή δωρεάν e-book από την Δημόσια Βιβλιοθήκη της Λιβαδειάς. Συνεπώς, είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί μέσα σε σχολικές τάξεις που διαθέτουν διαδραστικούς πίνακες και υπολογιστές ή σε τάξεις όπου οι νεαροί μαθητές (δημοτικού σχολείου ή και γυμνασίου) διαθέτουν ταμπλέτες (tablets) και μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν μέσα στην τάξη. Η ανάγνωση αποσπασμάτων μέσα στην τάξη μπορεί να συνδεθεί τόσο με την προώθηση της φιλαναγνωσίας σε νεαρούς μαθητές όσο και με την εξοικείωση των μαθητών με ιστορικά γεγονότα μέσω μιας συγκινησιακής (μυθιστορηματικής) αφήγησης που ενέχει την μυθοπλασία. Το βιβλίο του Τάκη Λάππα μπορεί να λειτουργήσει με τον ίδιο τρόπο που λειτουργούν και τα βιβλία της Πηνελόπης Δέλτα με ιστορικό περιεχόμενο (Τον καιρό του Βουλγαροκτόνου, Τα μυστικά του Βάλτου, κλπ). Διαμορφώνουν εθνική συνείδηση, παρέχουν ιστορικές πληροφορίες και γνώσεις, συμβάλλουν στην ανάπτυξη της φαντασίας, αλλά και καλλιεργούν ποικιλλοτρόπως τους μικρούς μαθητές. Επίσης, συντελλούν στην ανάπτυξη γλωσσικού αισθητηρίου, μέσω της γλαφυρής δημοτικής γλώσσας της αφήγησης. Ο διδάσκων, λοιπόν, μπορεί: α) να διαβάζει αποσπάσματα μέσα στην τάξη ως αφόρμηση για την ιστορική αφήγηση στο μάθημα της Ιστορίας ή σε περιόδους εθνικών επετείων και να ενθαρρύνει τους μαθητές του να διαβάζουν αποσπάσματα ή και ολόκληρο το βιβλίο κατ' ιδίαν β) να αναθέτει σε ομάδες μαθητών την ανάγνωση των επιμέρους κεφαλαίων (Ερεσός, Χίος, Σπέτσες, κλπ) και να τους ζητά να αφηγηθούν προφορικά στην ολομέλεια της τάξης τα κεφάλαια που τους ανατέθηκαν, ώστε να ακολουθεί ελεύθερη συζήτηση. γ) να δημιουργεί από επιμέρους κεφάλαια ή επιμέρους σκηνές της ιστορικής μυθοπλασίας μια δραματοποίηση των επιμέρους σκηνών και να ενθαρρύνει τους μικρούς μαθητές να δραματοποιούν το βιβλίο ως θεατρικό παιχνίδι δ) να αντλεί από το βιβλίο στοιχεία για να οργανώσει σχολικές εορτές κατά τις σχολικές επετείους Το γεγονός ότι το βιβλίο χωρίζεται σε κεφάλαια που τα ορίζουν γεωγραφικές περιοχές θα μπορούσε να βοηθήσει τον διδάσκοντα να το αξιοποιήσει και στην Τοπική Ιστορία στο δημοτικό σχολείο. Θα ήταν, επίσης, ενδιαφέρον η οργάνωση ενός εθνικού etwinning με θέμα τον ναυτικό αγώνα κατά την ελληνική επανάσταση που να συνδέει σχολεία από τις περιοχές που αναφέρονται στο βιβλίο: Ερεσός, Μυτιλήνη, Σάμος, Χίος, Σπέτσες, Ναύπλιο, κλπ. Το διασχολικό αυτό project θα μπορούσε να σχετιστεί με σχολικές εκπαιδευτικές επισκέψεις σε ναυτικά μουσεία ή στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο στην Αθήνα, το οποίο διαθέτει αίθουσα αφιερωμένη στον Ναυτικό Αγώνα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Digital Library of Levadeia
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Wars WarsWars
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Λάππας, Τάκης Ηρ., Λάππας, Τάκης Ηρ.
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας
publisher: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
FUNDING INFORMATION
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE