Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Thebes 40 centuries aligned in history
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Ιστορικό Βιβλίο 323 σελίδων σε ψηφιοποιημένη μορφή, (e-book) για τη πόλη της Θήβας και την ιστορία 40 αιώνων της πόλης από την μυθολογία ως τους σύγχρονους καιρούς μέσα τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς και του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης. Συγγραφέας-Δημιουργός ο Λάμπρου Γιάννης, ο οποίος και συγκέντρωσε στο βιβλίο-λεύκωμα ένα πλούσιο συσσωρευμένο υλικό που στοιχίζεται σε 40 αιώνες αναφορικά με την πλούσια μυθολογία και την ιστορία της πόλης της Θήβας. Η Θήβα (στα αρχαία Ελληνικά "Θῆβαι") είναι πόλη της Βοιωτίας, από τις αρχαιότερες της Ελλάδας και από της λίγες Προκατακλυσμιαίες πόλεις παγκοσμίως, έδρα του Δήμου Θηβαίων. Χτίστηκε κατά το μύθο από τον Κάδμο και έχει μεγάλη ιστορική και μυθολογική σημασία. Από τους πιο σημαντικούς Θηβαίους ήταν ο Επαμεινώνδας, μεγάλος στρατηγός της αρχαιότητας που έκανε τη Θήβα ηγεμονεύουσα της Ελλάδας, και ο Πελοπίδας, ο αρχηγός του διάσημου Ιερού Λόχου. Η ακρόπολη των Θηβών ονομαζόταν "Καδμεία", υποδηλώνοντας έτσι τον ιδρυτή της. Το πληθυντικό του ονόματος Θῆβαι οφείλεται στις περίφημες Δεκατέσσερις πύλες της. Στο βιβλίο γίνεται προσπάθεια ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου αλλά και της Ελλάδας γενικότερα.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
παρών μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της Γεωγραφίας όσο και της Ιστορίας. Ο εκπαιδευτικός με τους μαθητές μπορεί να οργανώσει δραστηριότητες μελέτης της ιστορικής φυσιογνωμίας των πόλεων της Ελλάδας και συγκεκριμένα με αφορμή την πόλη της Θήβας και αφετηρία από την αρχαιότητα έως και σήμερα. Επίσης τις δράσεις μελέτης η τάξη με τον εκπαιδευτικό θα μπορούσε να τις συνδυάσει με αρχαίες αλλά και σύγχρονες κριτικές μελέτες ιστορικών γεγονότων, πηγών καθώς και των αλλαγών που συντελέστηκαν τόσο σε θρησκευτικό όσο και σε πολιτισμικό επίπεδο από επιρροές τόσο από κατακτητές όσο και ιστορικά γεγονότα. Επίσης η μελέτη μπορεί να διευρυνθεί με την ανάλυση των ιστορικών γεγονότων ανά τους αιώνες αλλά και σε σύγκριση με τη σημερινή εποχή. Επιπροσθέτως οι μαθητές ενισχύοντας την αντιληπτική και κριτική τους δεξιότητα θα μπορούσαν μελετήσουν τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στην περιοχή και τις όποιες προσπάθειες επίλυσης από τους κατοίκους αλλά και τους επίδοξους κατακτητές. Θα μπορούσε να μελετηθεί η θρησκευτική ταυτότητα της πόλης και τα αρχιτεκτονικά δείγματα πολιτισμού καθώς και η παρουσία άλλων λαών όπως Εβραίων, Νορμανδών Φράγκων και Ρωμαίων αλλά και η συμβολή τους στη διαμόρφωση του κοινωνικού και πολιτιστικού γίγνεσθαι της πόλης και της περιοχής. Έμφαση μπορεί να δοθεί και στην συμβολή της πόλης στην Ελληνική Επανάσταση μέσα από τα αρχεία και τεκμήρια που παρατίθενται.
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4211
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Digital Library of Levadeia
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.)
> Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας
publisher: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
FUNDING INFORMATION
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator