Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο εργασίας που ο εκπαιδευτικός θα αναθέσει στους μαθητές με θέμα την ελληνική παραδοσιακή ενδυμασία. Ο εκπαιδευτικός, συζητώντας με τους μαθητές για το θέμα αυτό, επισημαίνει ότι η ελληνική παραδοσιακή φορεσιά έχει τις ρίζες της στο βυζαντινό πολιτισμό, ωστόσο η τελική μορφή της διαμορφώνεται τις τελευταίες δεκαετίες της Τουρκοκρατίας. Παρουσιάζει τα μέρη της παραδοσιακής αντρικής και γυναικείας φορεσιάς, τους παράγοντες που καθορίζουν τη μορφή τους σε κάθε περιοχή, τις ενδυμασίες που φοριούνται ανάλογα με την ηλικία ή σε σημαντικές στιγμές της ζωής των ανθρώπων. Ως εργασία για το σπίτι αναθέτει στους μαθητές να αναζητήσουν στο φωτογραφικό άλμπουμ της οικογένειας μια φωτογραφία παραδοσιακής φορεσιάς από τον τόπο καταγωγής τους ή μια σχετική εικόνα από το Διαδίκτυο. Η παρούσα λιθογραφία του Stackelberg μπορεί να παρουσιασθεί από μαθητή που κατάγεται από την περιοχή της Αρκαδίας. Ο μαθητής εξηγεί ότι πρόκειται για λιθογραφία φιλοτεχνημένη από περιηγητή του 20ου αιώνα, στην οποία απεικονίζεται χωρικός της περιοχής πριν την Επανάσταση του 1821, και περιγράφει την ενδυμασία του χωρικού: άσπρο πουκάμισο μακρύ μέχρι το γόνατο με πολύ φαρδιά μανίκια και κεντημένο μπροστά στο στήθος και στο τελείωμα των ποδιών, γιλέκο σε ανοιχτόχρωμο μπεζ χρώμα κεντημένο με σιρίτια, σελάχι στη μέση (πλεχτό ζωνάρι, στο οποίο στηρίζει το σπαθί του), ανοιχτόχρωμο μαντίλι με κρόσσια στο κεφάλι, σκουρόχρωμες περικνημίδες κεντημένες με φούντες, ψηλές άσπρες κάλτσες, απλά υποδήματα. Επίσης, ο χωρικός έχει στηριγμένο στους ώμους το όπλο του, το οποίο κρατά με το δεξί του χέρι. Ο μαθητής συμπληρώνει ότι τη φουστανέλα, η οποία καθιερώθηκε μετά την Επανάσταση του 1821 ως ανδρική εθνική ενδυμασία, φορούσαν στα προ-επαναστατικά χρόνια οι κλέφτες και οι αρματωλοί.