Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας προκειμένου οι μαθητές να διερευνήσουν ομαδοσυνεργατικά την ιστορική εξέλιξη της Πάργας, κατά τους Βυζαντινούς (Μεσαιωνικούς) και νεότερους χρόνους και ειδικότερα την κοινωνικοοικονομική και πολιτισμική της ανάπτυξη. Στο μάθημα της Γεωγραφίας οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες και συλλέγοντας υλικό από την σημερινή Πάργα (από σύγχρονους χάρτες, διάφορα έντυπα, διαδίκτυο, κ.ά.,) μπορούν να κάνουν συγκρίσεις και να παρατηρήσουν τις αλλαγές στο τοπίο με το πέρασμα των χρόνων λόγω των φυσικών φαινομένων, αλλά και των επεμβάσεων του ανθρώπου στο φυσικό περιβάλλον, όπως στην εξέλιξη της κατοικίας (εργαλεία και τεχνικές οικοδόμησης, ανθρώπινες ανάγκες και αισθητικές αντιλήψεις), στο οδικό και θαλάσσιο δίκτυο, στο λιμάνι και στο ρόλο του για την ανάπτυξη του εμπορίου στην Πάργα, κ.ά. Επίσης μπορεί να γίνει σύγκριση του ιστορικού αυτού χάρτη με σύγχρονους χάρτες ώστε να διαπιστωθούν ομοιότητες και διαφορές και να ερευνηθεί ο τρόπος κατασκευής των χαρτών που είναι μία από τις αρχαιότερες δραστηριότητες του ανθρώπου, ο τρόπος με τον οποίο αντλούσαν στο παρελθόν και αντλούν σήμερα πληροφορίες οι χαρτογράφοι, οι διάφορες μέθοδοι με τις οποίες εκτελούνται οι χαρτογραφικές προβολές, κ.ά.