Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Ιστορικος χαρτης της Παργας
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Ιστορικός γεωγραφικός χάρτης της Πάργας του 1688 του φραγκισκανού μοναχού, χαρτογράφου και περιηγητή Vincenzo Coronelli (1650-1718), ο οποίος δημοσίευσε απόψεις από κάστρα και πόλεις πολλών περιοχών της Ελλάδας. Διακρίνονται οι γεωγραφικές και μορφολογικές συνιστώσες του τοπίου της Πάργας και η οικιστική ταυτότητα και φυσιογνωμία της. Η Πάργα την εποχή εκείνη βρισκόταν κάτω από βενετική διοίκηση (από το 1401 έως το 1797 μ.Χ.) και γνώρισε μεγάλη κοινωνικοοικονομική και πολιτισμική ανάπτυξη.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας προκειμένου οι μαθητές να διερευνήσουν ομαδοσυνεργατικά την ιστορική εξέλιξη της Πάργας, κατά τους Βυζαντινούς (Μεσαιωνικούς) και νεότερους χρόνους και ειδικότερα την κοινωνικοοικονομική και πολιτισμική της ανάπτυξη. Στο μάθημα της Γεωγραφίας οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες και συλλέγοντας υλικό από την σημερινή Πάργα (από σύγχρονους χάρτες, διάφορα έντυπα, διαδίκτυο, κ.ά.,) μπορούν να κάνουν συγκρίσεις και να παρατηρήσουν τις αλλαγές στο τοπίο με το πέρασμα των χρόνων λόγω των φυσικών φαινομένων, αλλά και των επεμβάσεων του ανθρώπου στο φυσικό περιβάλλον, όπως στην εξέλιξη της κατοικίας (εργαλεία και τεχνικές οικοδόμησης, ανθρώπινες ανάγκες και αισθητικές αντιλήψεις), στο οδικό και θαλάσσιο δίκτυο, στο λιμάνι και στο ρόλο του για την ανάπτυξη του εμπορίου στην Πάργα, κ.ά. Επίσης μπορεί να γίνει σύγκριση του ιστορικού αυτού χάρτη με σύγχρονους χάρτες ώστε να διαπιστωθούν ομοιότητες και διαφορές και να ερευνηθεί ο τρόπος κατασκευής των χαρτών που είναι μία από τις αρχαιότερες δραστηριότητες του ανθρώπου, ο τρόπος με τον οποίο αντλούσαν στο παρελθόν και αντλούν σήμερα πληροφορίες οι χαρτογράφοι, οι διάφορες μέθοδοι με τις οποίες εκτελούνται οι χαρτογραφικές προβολές, κ.ά.
LEARNER CHARACTERISTICS
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4253
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History
> Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Natural environment Natural environmentNatural environment
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Natural environment Natural environmentNatural environment
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
FUNDING INFORMATION
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator