Στη διάρκεια της εξάχρονης φοίτησης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι μαθητές θα πρέπει κάποια στιγμή να πληροφορηθούν για την Ιστορία της Ελληνικής Γλώσσας, είτε με αφορμή κάποιο κείμενο που διδάσκεται στο γλωσσικό μάθημα, είτε μέσα στο πλαίσιο της θεματικής του εγχειριδίου για τη διδασκαλία της Γλώσσας. Ο φιλόλογος θα πρέπει να αφιερώσει κάποιο δίωρο (ακόμα και υπό τύπον διδακτικού σεναρίου), για να εξηγήσει στους μαθητές του την εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας. Στο πλαίσιο αυτό η αναφορά στον Γεώργιο Μιστριώτη είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς είναι ένας από τους λίγους υπέρμαχους της καθαρεύουσας με ιδιαίτερο κύρος και σημαντικό έργο. Καθώς το έργο του Μιστριώτη εκτείνεται και σε άλλους τομείς που σχετίζονται με τις φιλολογικές σπουδές (Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, αρχαίο ελληνικό δράμα, δραματουργία, αναστηλώσεις αρχαίων θεάτρων, κλπ,) η αναφορά σε αυτόν μπορεί να γίνει και στο πλαίσιο διαθεματικών προγραμμάτων (πολιτιστικών, Τοπικής Ιστορίας, κλπ) ή Ερευνητικών Εργασιών -Project. Συνοψίζοντας, προτείνεται η εξέταση της προσωπικόητας και του έργου του Μιστριώτη αναφορικά με: α) το Γλωσσικό Ζήτημα και τα Ορεστειακά β) τον ρόλο του στην αναβίωση του αρχαίου δράματος και την αναστήλωση των αρχαίων θεάτρων γ) το ρόλο του στην Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών δ) τη δράση του ως χορηγού της γεννέτειράς του Τρίπολης.