Το έγγραφο αποτελεί ιστορική πηγή από το Αρχείο του Αγίου Όρους και ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους μελετητές της Βυζαντινής Ιστορίας. Το περιεχόμενο του εγγράφου (είδος συμβολαίου για παραχώρηση ακίνητης περιουσίας σε μοναχούς του Αγίου Όρους από τον αυτοκράτορα) δύσκολα συνδέεται με την διδακτέα ύλη της Βυζαντινής Ιστορίας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς αφορά μια περίοδο που δεν διδάσκεται με λεπτομέρειες, εκτός και αν αναφερθεί στο πλαίσιο διδασκαλίας της σχέσης Εκκλησίας-Κράτους και στην αύξηση της δύναμης των Μοναστηριών μέσω της ακίνητης περιουσίας που αποκτούν. Ωστόσο μπορεί να αξιοποιηθεί για να εξηγήσει στους μαθητές το είδος και τον ρόλο των ιστορικών πηγών στην σύνθεση της ιστορικής γνώσης. Ενδεχομένως θα μπορούσε να ενταχθεί στην διδασκαλία της Ιστορίας σε επίπεδο Κατεύθυνσης (ή Δέσμης) εάν και εφόσον ενταχθεί η διδασκαλία Θεωρίας της Ιστορικής Επιστήμης στην Ιστορία Κατεύθυνσης, όπως ορίστηκε στην σύνταξη των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών για την Ιστορία του Λυκείου. Ωστόσο, αποτελεί ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον τεκμήριο που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο ενός προγράμματος Τοπικής Ιστορίας ή Ερευνητικής Εργασίας (Project). Η σχέση της εκκλησιαστικής-μοναστηριακής περιουσίας με το Παλάτι και ο τρόπος με τον οποίο παραχωρείται η περιουσία αυτή στην Εκκλησία διαφαίνεται με σαφήνεια μέσα από αυτό το έγγραφο. Προτείνεται, ενδεικτικά, η αξιοποίηση του εγγράφου με τους εξής τρόπους: α) Τοπική Ιστορία, εξέταση πηγών για τις εκτάσεις των περιοχών Νεοχωρίου και Καλαμαριάς πριν παραχωρηθούν σε πρόσφυγες από την Μ. Ασία. Οι μαθητές συλλέγουν ψηφιακά αρχεία και εξετάζουν πού ανήκαν οι εκτάσεις αυτές, πριν και κατά την διάρκεια της Οθωμανικής περιόδου και εάν η εκκλησία διατηρούσε κυριότητα. β) Ερευνητική Εργασία (Project) με θεματική που σχετίζεται είτε με την Τοπική Ιστορία, είτε με την Παλαιογραφία και γενικότερα με την αρχειακή έρευνα. Δίνεται το συγκεκριμένο τεκμήριο μαζί με ερωτήσεις που έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τους μαθητές να προσεγγίσουν το έγγραφο ως ιστορική πηγή. Απαντώντας στις ερωτήσεις οι μαθητές εξοικειώνονται με την επεξεργασία και μελέτη πηγών.