Το καστρο της Μεθωνης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για απεικόνιση του κάστρου της Μεθώνης (του 19ου αιώνα), από τον Christopher Wordsworth (30 Οκτωβρίου 1807 - 20 Μαρτίου 1885), τον Άγγλο επίσκοπο και άνθρωπο των γραμμάτων, που περιηγήθηκε στην Ελλάδα στα 1832-1833. Το κάστρο της Μεθώνης αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα οχυρωματικά σύνολα του ελληνικού χώρου, μια καστροπολιτεία που καταλαμβάνει ολόκληρη την έκταση στα ΝΔ παράλια της Πελοποννήσου, με ένα εξαιρετικό φυσικό λιμάνι, το οποίο κατά τους μεσαιωνικούς χρόνους αποτελούσε έναν σπουδαίο γεωπολιτικό κόμβο για τους εκάστοτε κατόχους της, οικονομικό για τις εμπορικές συναλλαγές και συγκοινωνιακό για τους περιηγητές στη Μεσόγειο και τους προσκυνητές στους Αγίους Τόπους.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας ώστε οι μαθητές να προσεγγίσουν ιστορικά το κάστρο της Μεθώνης και να γνωρίσουν την ιστορική διαδρομή της πόλης από την αρχαιότητα που ήταν γνωστή με το όνομα Πήδασος, έως σήμερα, για την οχύρωσή της από τους Ενετούς και την ανάπτυξή της σε σημαντικό κοινωνικοοικονομικό και εμπορικό κέντρο. Μπορεί να ενισχύσει διαθεματικές προσεγγίσεις στα πεδία: α) της Γλώσσας μέσω της ανάπτυξης του προφορικού και γραπτού λόγου, της επιχειρηματολογίας και των διαλογικών μορφών επικοινωνίας, β) της Γεωγραφίας, μέσω της σύνδεσης του κάστρου της Μεθώνης με τη γεωγραφική του θέση, γ) της Αισθητικής Αγωγής, μέσω ζωγραφικών απεικονίσεων του κάστρου, ώστε να διευρυνθεί η φαντασία και η δημιουργικότητα των μαθητών, δ) της Πολιτικής και Κοινωνικής Αγωγής, όπου οι μαθητές εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά μπορούν να διερευνήσουν το ρόλο των λιμανιών για τη ζωή ενός τόπου, για τους παράγοντες που επιδρούν στην εξέλιξη και ανάπτυξή τους (κοινωνικοοικονομικοί, γεωγραφικοί, κλιματολογικοί) και για τη συμβολή τους στην αύξηση της απασχόλησης, στην ανάπτυξη επιχειρήσεων συναφών με τα ναυτιλιακά επαγγέλματα, στην προώθηση του εμπορίου, κ.ά., ώστε να εκτιμήσουν τη ζωτική σημασία τους για παράκτια κράτη όπως η χώρα μας. Oι μαθητές μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες και φωτογραφίες (έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό) γύρω από τα σπουδαιότερα παραδοσιακά και σύγχρονα λιμάνια της χώρας μας και γενικότερα της Ευρώπης και να το εκθέσουν στο χώρο του σχολείου τους. Επίσης οι μαθητές σαν σύγχρονοι περιηγητές μπορούν να περιηγηθούν σε κάστρα ή σε διάφορα μνημεία ιστορικού ενδιαφέροντος της περιοχής τους, να τα περιγράψουν και να τα μελετήσουν με βάση δικές τους φωτογραφίες και σχέδια, και να δημιουργήσουν ψηφιακές ή απλές, πολυτροπικές παρουσιάσεις.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Economy EconomyEconomy
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Natural environment Natural environmentNatural environment
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE