Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας ώστε οι μαθητές να προσεγγίσουν ιστορικά το κάστρο της Μεθώνης και να γνωρίσουν την ιστορική διαδρομή της πόλης από την αρχαιότητα που ήταν γνωστή με το όνομα Πήδασος, έως σήμερα, για την οχύρωσή της από τους Ενετούς και την ανάπτυξή της σε σημαντικό κοινωνικοοικονομικό και εμπορικό κέντρο. Μπορεί να ενισχύσει διαθεματικές προσεγγίσεις στα πεδία: α) της Γλώσσας μέσω της ανάπτυξης του προφορικού και γραπτού λόγου, της επιχειρηματολογίας και των διαλογικών μορφών επικοινωνίας, β) της Γεωγραφίας, μέσω της σύνδεσης του κάστρου της Μεθώνης με τη γεωγραφική του θέση, γ) της Αισθητικής Αγωγής, μέσω ζωγραφικών απεικονίσεων του κάστρου, ώστε να διευρυνθεί η φαντασία και η δημιουργικότητα των μαθητών, δ) της Πολιτικής και Κοινωνικής Αγωγής, όπου οι μαθητές εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά μπορούν να διερευνήσουν το ρόλο των λιμανιών για τη ζωή ενός τόπου, για τους παράγοντες που επιδρούν στην εξέλιξη και ανάπτυξή τους (κοινωνικοοικονομικοί, γεωγραφικοί, κλιματολογικοί) και για τη συμβολή τους στην αύξηση της απασχόλησης, στην ανάπτυξη επιχειρήσεων συναφών με τα ναυτιλιακά επαγγέλματα, στην προώθηση του εμπορίου, κ.ά., ώστε να εκτιμήσουν τη ζωτική σημασία τους για παράκτια κράτη όπως η χώρα μας. Oι μαθητές μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες και φωτογραφίες (έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό) γύρω από τα σπουδαιότερα παραδοσιακά και σύγχρονα λιμάνια της χώρας μας και γενικότερα της Ευρώπης και να το εκθέσουν στο χώρο του σχολείου τους. Επίσης οι μαθητές σαν σύγχρονοι περιηγητές μπορούν να περιηγηθούν σε κάστρα ή σε διάφορα μνημεία ιστορικού ενδιαφέροντος της περιοχής τους, να τα περιγράψουν και να τα μελετήσουν με βάση δικές τους φωτογραφίες και σχέδια, και να δημιουργήσουν ψηφιακές ή απλές, πολυτροπικές παρουσιάσεις.