Για τη διδακτική αξιοποίηση του αντικειμένου προτείνεται στον εκπαιδευτικό να το εντάξει στο πλαίσιο διαθεματικής δραστηριότητας για τη διερεύνηση της απήχησης που είχε η Ελληνική Επανάσταση στην ευρωπαϊκή τέχνη του 19ου αιώνα γενικά και στους ρομαντικούς ζωγράφους ειδικότερα. Επίσης η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε δραστηριότητα αξιολόγησής της ως δευτερογενούς ιστορικής πηγής είτε σχετικά με το κίνημα του φιλελληνισμού είτε για μια ηγετική προσωπικότητα της Ελληνικής Επανάστασης.
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί επιπλέον από τον εκπαιδευτικό στο πλαίσιο διερευνητικής δραστηριότητας οπτικού γραμματισμού στην οποία οι μαθητές παρατηρούν, περιγράφουν και ερμηνεύουν εκφράσεις, στάσεις σωμάτων, πρόσωπα, συναισθήματα των προσώπων.