Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Μουσικος και Χαλβατζης του Σουλτανου
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Η εικόνα απεικονίζει έναν μουσικό κι έναν ζαχαροπλάστη (χαλβατζή) του παλατιού του Σουλτάνου με τις χαρακτηριστικές τους ενδυμασίες στις αρχές του 19ου μ.Χ. αιώνα. Χαρακτηριστική είναι η λεπτομερής απόδοση των ρούχων, των εξαρτημάτων των στολών ενώ και οι δύο φιγούρες παρουσιάζονται με ευγενή χαρακτηριστικά έτσι ώστε να ενισχύεται η καλλιτεχνική τους υπόσταση. Η διασκέδαση του σουλτάνου αλλά και η “γλυκιά” του ικανοποίηση ήταν από τις βασικές υποχρεώσεις των αξιωματούχων του παλατιού. Ο δημιουργός του χαρακτικού Antoine-Laurent Castellan (1772 -1835), ήταν αρχιτέκτονας, ζωγράφος και χαράκτης. Στα τέλη του 18ου αιώνα η Γαλλία, στο πλαίσιο διπλωματικού ανοίγματος προς την Oθωμανική Αυτοκρατορία, οργάνωσε αποστολή στην Κωνσταντινούπολη, για την επισκευή πλοίων και την εκτέλεση λιμενικών έργων όπου ο Castellan συμμετείχε ως σχεδιαστής. Η αποστολή δεν κατάφερε να πραγματοποιήσει τους στόχους της, ο Castellan ωστόσο δημοσίευσε τις εντυπώσεις του και πάμπολλα χαρακτικά που βασίστηκαν σε δικά του σχέδια.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί από τους μαθητές για να περιγράψουν με λεπτομέρειες τις στολές του μουσικού και του ζαχαροπλάστη. Μπορούν να συσχετίσουν τον τρόπος ζωής του σουλτάνου με τον τρόπο άσκησης της εξουσίας στα χρόνια της οθωμανικής αυτοκρατορίας στις αρχές του 19ου αιώνα. Οι μαθητές μπορούν ακόμα να συσχετίσουν τον τρόπο άσκησης της εξουσίας με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής. Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως αφόρμηση για να συζητήσουν οι μαθητές για τον τρόπο με τον οποίο οι αξιωματούχοι του σουλτάνου επέλεγαν τους διάφορους τεχνίτες και επαγγελματίες στην υπηρεσία του σουλτάνου. Μπορούν επίσης να αναζητήσουν να βρουν εικόνες ή και να ξεναγηθούν εικονικά σε παλάτια της Κωνσταντινούπολης τα χρόνια της Οθωμανικής αυτοκρατορίας π.χ. Τοπ Καπί, Ντολμά Μπαχτσέ και να σχολιάσουν τη μεγαλοπρέπεια και τη χλιδή αυτών των παλατιών. Οι μαθητές αναζητούν διάφορες στολές την περίοδο της οθωμανικής αυτοκρατορίας και τις συγκρίνουν με αντίστοιχες ελληνικές στολές, της ίδιας χρονικής περιόδου.
KEYWORDS

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4284

LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to organize values
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to organize values

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator