Γυναικα της Ναξου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στην εικόνα απεικονίζεται μια γυναίκα από την Νάξο στα 1820. Μεγάλη λεπτομέρεια στην ενδυμασία, τα παπούτσια και τη διακόσμηση του κεφαλιού. Προφανώς κάποια εορταστική στολή (θα μπορούσε να ήταν και νυφικό). Εντύπωση προκαλούν οι πράσινες κάλτσες αλλά και το στόλισμα του στήθους και του κεφαλιού στις ίδιες χρωματικές αποχρώσεις. Η ρεαλιστική αποτύπωση της γυναίκας αναδεικνύει την τεχνοτροπία του δημιουργού της. Η Νάξος είναι το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων, το σχήμα της είναι ελλειψοειδές και ένας ορεινός όγκος από Βορά προς Νότο διασχίζει το νησί. Το νησί κατοικείται αδιάκοπα από την 4η χιλιετία π. Χ. μέχρι σήμερα. Η γκραβούρα είναι έργο του Γάλλου γεωγράφου Jean-Baptiste Benoît Eyriès (1767-1846) που δημοσίευσε πολλά έργα γεωγραφικού περιεχομένου ενώ μετέφρασε από πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες ταξιδιωτικά χρονικά. Η έκδοση του 1820 περιέχει ανθρώπινους τύπους από την δημόσιο και διοικητικό χώρο της οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Γκραβούρα είναι μέθοδος χαρακτικής πάνω σε ένα σκληρό υλικό.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Σχέδιο εργασίας Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες την εικόνα, προφορικά ή γραπτά, και αναδεικνύουν την ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης στολής. Μπορούν να κάνουν προβλέψεις για την εποχή που φοριούνταν και σε ποιες περιπτώσεις. Οι μαθητές με αφορμή την γκραβούρα με την γυναίκα της Νάξου στα 1820 αναζητούν αντίστοιχες στολές, την ίδια χρονική περίοδο, και από άλλα νησιά του Αιγαίου αλλά και του Ιονίου πελάγους. Με την βοήθεια των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής και Μουσικής βρίσκουν μουσικές και χορούς των περιοχών αυτών και διοργανώνουν σχετική εκδήλωση παρουσίασης. Σχέδιο εργασίας «Η Νάξος από την 4η χιλιετηρίδα π.Χ. μέχρι σήμερα». Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες αναλαμβάνουν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ένα σχέδιο εργασίας για την Νάξο. Η κάθε ομάδα μπορεί να αναλάβει διαφορετική χρονική περίοδο (π.χ. αρχαία χρόνια, ρωμαϊκά – βυζαντινά, ενετοκρατία-τουρκοκρατία, σύγχρονη εποχή) ή διαφορετική θεματική (π.χ. ιστορία, οικονομία, πολιτισμός - τέχνες, ναυτιλία).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Physical Education Physical EducationPhysical Education > Sports - Dance Sports - DanceSports - Dance > Dance DanceDance
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
History HistoryHistory
History HistoryHistory
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE