Οι μαθητές γνωρίζουν το Γιάγκο Πεσμαζόγλου και προτρέπονται να παρατηρήσουν και να περιηγηθούν στην εικόνα. Ασκούνται στην παρατήρηση της εικόνας, εξοικειώνονται με τα πολυτροπικά κείμενα, μελετούν την απόδοση της μορφής στις εικαστικές τέχνες και αντλούν πληροφορίες για την προσωπικότητα του ηγέτη και το ρόλο που διαδραμάτισε στα χρόνια της μεταπολίτευσης.
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια της άμεσης διδασκαλίας για να γνωρίσουν και να οικειοποιηθούν οι μαθητές και των δυο βαθμίδων θέματα της νεότερης πολιτικής ιστορίας της Ελλάδος. Οι μαθητές μπορούν επίσης τόσο κατά την υλοποίηση των project της ευέλικτης ζώνης, όσο και κατά την υλοποίηση των προγραμμάτων των Ερευνητικών εργασιών στο γυμνάσιο να αξιοποιήσουν το μαθησιακό αντικείμενο ως ιστορική πηγή και να διερευνήσουν ζητήματα της νεότερης ιστορίας, όπως το χρονικό της ένταξης της Ελλάδος στην ΕΟΚ, το ιστορικό των διαπραγματεύσεων και τη δράση των πολιτικών κομμάτων στα χρόνια της μεταπολίτευσης.