Byron, lord
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο Λόρδος Βύρων γεννήθηκε στο Λονδίνο στις 22 Ιανουαρίου 1788 και ήταν κορυφαίος ποιητής του Βρετανικού ρομαντισμού και ευγενής, μέλος της Βρετανικής αριστοκρατίας, φημισμένος και για την δράση του στην Ιταλία με το επαναστατικό κίνημα των Καρμπονάρων. Ήταν γιος του πλοιάρχου του αγγλικού Βασιλικού Ναυτικού, Τζον Μπάιρον (Captain John "Mad Jack" Byron), και της δεύτερης συζύγου του, Κάθριν Γκόρντον (Catherine Gordon). Ανήκε σε αριστοκρατική οικογένεια, από την πλευρά της μητέρας του, το γένος Γκόρντον, που ήταν απόγονος του βασιλιά της Αγγλίας Εδουάρδου Γ', πριν όμως γεννηθεί, οι γονείς του είχαν ήδη χωρίσει. Σπούδασε στο Κολέγιο Τρίνιτυ (Τριάδα) του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, αποκτώντας πολύ καλή μόρφωση. Ήταν χαρακτήρας ανήσυχος, παρορμητικός και τυχοδιωκτικός. Έτσι, ξεκίνησε περιοδείες και περιπλανήσεις στη νότια Ευρώπη: (Πορτογαλία, Ισπανία, Ελλάδα, Τουρκία). Πέθανε 19 Απριλίου το 1824. Με αφορμή το συγκεκριμένο Μ.Α, διδακτικός στόχος είναι η κριτική εξέταση βασικών ζητημάτων που έχουν σαν αφετηρία τη γένεση του Ελληνισμού και εκτείνονται μέχρι και τον 20ο αιώνα με βασική εστίαση στις περιόδους της Βενετοκρατίας, της Τουρκοκρατίας, του Διαφωτισμού, της ίδρυσης του Ελληνικού κράτους, κ.ά. Εξετάζεται η διείσδυση των Λατίνων στην Ανατολή και ειδικότερα, η κατάσταση του Ελληνισμού κατά την Τουρκοκρατία, σε συνδυασμό με τις κοινωνικοοικονομικές και πολιτισμικές παραμέτρους που την καθόριζαν.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφορμή το χαρακτικό που απεικονίζει το πορτραίτο του Λόρδου Βύρωνα, προτείνεται οι μαθητές της Στ' Δημοτικού σε συνεργασία με τη δασκάλα τους στο μάθημα της Ιστορίας, αλλά και μέσα από κείμενα, ποιήματα και έργα Τέχνης να κατανοήσουν, ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής Ιστορίας, την Τουρκοκρατία. Οι μαθητές της Γ' Γυμνασίου προτείνεται να διερευνήσουν την Ελληνική Ιστορία σε συνδυασμό και παράλληλα με την Ευρωπαϊκή. Να γνωρίσουν τον Λόρδο Βύρωνα ως ποιητή, συγγραφέα και μέγα φιλέλληνα. Στο μάθημα της Αισθητικής αγωγής, στη Γ' Γυμνασίου, οι μαθητές με τη καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού προτείνεται να κατανοήσουν τη σημασία του πορτραίτου στην Ιστορία της Τέχνης. Οι μαθητές προτείνεται να κατανοήσουν πως γίνονται τα χαρακτικά και να κάνουν το δικό τους πορτραίτο αλλά το πιο σημαντικό να κάνουν οπτική ανάλυση στο πορτραίτο, ως προς τις αποχρώσεις του μαύρου και του γκρί, ως προς τη στάση του Λόρδου Βύρωνα. Στην Α' Λυκείου οι μαθητές στο μάθημα επιλογής Ελληνικός και Ευρωπαικός πολιτισμός αλλά και στην ερευνητική εργασία, project, προτείνεται να γνωρίσουν και να κατανοήσουν την Ελληνική Ιστορία, αλλά και τους φιλέλληνες και τον ρόλο που έπαιξαν για την απελευθέρωση της Ελλάδας από τους Τούρκους. Οι εκπαιδευτικοί της Ιστορίας, της Αισθητικής αγωγής και της γλώσσας θα μπορούσαν να συνεργαστούν και να επισκεφτούν την Εθνική Πινακοθήκη, το Μουσείο Μπενάκη κ.ά, έτσι ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν πιο σφαιρική γνώση.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > Faith FaithFaith > Hellenism and Christianity Hellenism and ChristianityHellenism and Christianity
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE) > Drama/Theatre History Drama/Theatre HistoryDrama/Theatre History
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Streams / Movements Streams / MovementsStreams / Movements > Romanticism RomanticismRomanticism
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΟΥΡΣΕΛΑ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE