Η βιβλιοθηκη του Αδριανου στην Αθηνα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για τη δυτική άποψη του περιστυλίου της Βιβλιοθήκης του Αδριανού. Διακρίνονται οι κίονες κορινθιακού ρυθμού. Η Βιβλιοθήκη κτίστηκε γύρω στο 132 μ.Χ. από το Ρωμαίο αυτοκράτορα Αδριανό βόρεια της Ακρόπολης (σημερινή περιοχή Πλάκας). Ο Αδριανός ενίσχυσε με το έργο του τον ελληνικό κόσμο και ιδιαίτερα την πόλη της Αθήνας. Το κτίριο της Βιβλιοθήκης ήταν ορθογώνιο, με αυλή 70 x 100 τ.μ. και στοές στις πλευρές και τρεις προεξέχουσες κόγχες σε κάθε μακρά πλευρά του κτιρίου. Η Βιβλιοθήκη ήταν τριώροφη και φιλοξενούσε περίπου είκοσι χιλιάδες περγαμηνές. Καταστράφηκε το 267 μ.Χ. από τους Ερούλους. Επισκευάστηκε το 412 μ.Χ. από το Ρωμαίο έπαρχο Ερκούλιο. Τον 5ο αι. μ.Χ. κτίστηκε στον προαύλιο χώρο τετράκογχη, παλαιοχριστιανική εκκλησία, τη θέση της οποία πήρε μία τρίκλιτη βασιλική τον 7ο αι. μ.Χ. και μία μονόκλιτη βασιλική, η Εκκλησία της Μεγάλης Παναγιάς τον 11ο αιώνα μ.Χ. που καταστράφηκε το 1885. Κατά την τουρκοκρατία η Βιβλιοθήκη του Αδριανού ήταν η έδρα του Τούρκου Βοεβόδα. Η εικόνα προέρχεται από τον δεύτερο τόμο του βιβλίου του Richard Pococke (1704-1765) με τίτλο «A Description of the East, and some other Countries», το οποίο δημοσιεύτηκε το 1745. Ο R.Pococke, νομικός και ιερωμένος, περιηγήθηκε στην Ελλάδα και την Κύπρο καθώς επίσης σε χώρες της Μέσης Ανατολής (Συρία, Παλαιστίνη, Μεσοποταμία) κατά την περίοδο 1737-41 και κατέγραψε τα μνημεία και τον τρόπο ζωής των ανθρώπων των συγκεκριμένων περιοχών. Στο κάτω μέρος της εικόνας, πιθανότατα εκ παραδρομής, έχει γραφεί ότι πρόκειται για το Ναό του Ολυμπίου Διός, ο οποίος επίσης χτίστηκε στην εποχή του Αυτοκράτορα Ανδριανού.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Προτείνεται οι μαθητές να περιγράψουν την εικόνα. Αφού επισημανθεί ότι πρόκειται για κατάλοιπο ενός κτιρίου που λειτούργησε ως βιβλιοθήκη κατά τη ρωμαϊκή περίοδο, μπορούν οι μαθητές να υποθέσουν τι είδους βιβλία περιελάμβανε στις συλλογές της η βιβλιοθήκη, σε τι υλικό (περγαμηνή, πάπυρο) και σε ποιες γλώσσες ήταν γραμμένα τα βιβλία (λατινική, ελληνική). Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό από μνημεία της ρωμαϊκής περιόδου στην περιοχή τους. Καθώς το κτίριο της Βιβλιοθήκης του Αδριανού είχε διαφορετικές χρήσεις από τους κατοίκους της περιοχής στο πέρασμα των χρόνων, είναι δυνατό οι μαθητές να αναζητήσουν γραπτές και προφορικές μαρτυρίες για άλλα παλιά κτίρια στην περιοχή τους, που υπέστησαν αλλαγές, προκειμένου να εξυπηρετήσουν διαφορετικές ανάγκες. Μπορούν ακόμη ως περιηγητές να εντοπίσουν, να σχεδιάσουν ή να φωτογραφίσουν παλιά κτίρια στην περιοχή τους, δημιουργώντας χρήσιμα για το μέλλον αποτυπώματα μνήμης. Προτείνεται μάλιστα να οργανώσουν μία έκθεση και να εκθέσουν τα σχέδια ή τις φωτογραφίες τους στο σχολείο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Culture and Grammatology Culture and GrammatologyCulture and Grammatology
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
Mathematics MathematicsMathematics > Geometry GeometryGeometry > Enlargement - Reduction Enlargement - ReductionEnlargement - Reduction
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE