Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες που αφορούν την κοινωνική και χωροταξική δομή και οργάνωση του παλατιού στην Οθωμανική αυτοκρατορία του 18ου – 19ου αιώνα, στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας. Στην κατεύθυνση αυτή είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά τα στοιχεία που απεικονίζονται, όπως ο εσωτερικός διάκοσμος του διαμερίσματος του χαρεμιού [haram= προστατευμένος, απόρρητος], ο αριθμός, το μέγεθος και η θέση των παραθύρων κ.ά. Η εικόνα μπορεί, στο ίδιο πλαίσιο, να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση σχετική με τη μελέτη του θεσμού της πολυγυνίας αλλά και τους πολιτικούς, πολιτισμικούς και άλλους λόγους οι οποίοι την επέβαλλαν, τη σύνδεσή της με την ύπαρξη των χαρεμιών και τον συσχετισμό της με την ανδρογαμική συνέχεια της δυναστείας των Σουλτάνων. Επιπρόσθετα, η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί και σε ευρύτερες, διαθεματικές ή μη δραστηριότητες σχετικές με την πολυγαμική νοοτροπία των μουσουλμανικών ή άλλων κοινωνιών (π.χ. εβραϊκή κοινωνία στην Παλαιά Διαθήκη), παλαιότερων και σύγχρονων, τα ταξικά χαρακτηριστικά της πολυγαμίας, τα στοιχεία που αποκαλύπτονται από τον θεσμό για τους όρους και τα όρια της ελευθερίας των γυναικών, τον ρόλο και τη θέση τής γυναίκας, τους λόγους διατήρησης ή εξάλειψής του, κ.ά.