Το ΜΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά το μάθημα των εικαστικών τόσο των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου στη διδασκαλία θεμάτων σχετικών με την τέχνη και ειδικότερα με τη φωτογραφία τον 20ο αιώνα. Επίσης, με αφορμή την προβολή της φωτογραφίας μπορεί να γίνει συζήτηση για το μοναχισμό στην Ελλάδα, τις ρίζες του και τη διαχρονική εξέλιξή του μέχρι σήμερα. Στη συνέχεια, οι μαθητές, κατά ομάδες, αναζητούν στοιχεία της λαϊκής μας παράδοσης που σχετίζονται με τα μοναστήρια, καταγράφουν ασχολίες των μοναχών, την ιεραρχία των μοναστηριών και ανακοινώνουν στην τάξη τα αποτελέσματα των ερευνών τους. Επιπλέον, όλη η τάξη επισκέπτεται κάποιο μοναστήρι, που μπορεί να βρίσκεται στην περιοχή, όπου συζητά με τον υπεύθυνο ή την υπεύθυνη του μοναστηριού για όλα τα προαναφερόμενα θέματα. Τέλος, κατά το μάθημα της Γεωγραφίας μπορεί να προβληθεί η φωτογραφία προκειμένου οι μαθητές να δουν τόσο το περιβάλλον των κυκλαδίτικων νησιών (άνυδρο και χωρίς υψηλή βλάστηση) όσο και τον τρόπο που αντιμετωπίζουν την μεγάλη ηλιοφάνεια οι κάτοικοι (ασβεστωμένα σπίτια και ταράτσες).