Venus of Milos
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο είναι σχέδιο του πασίγνωστου αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου, λίγο μετά την ανακάλυψή της σε αγροτκή έκταση της Μήλου την άνοιξη του 1820 από τον Marcellus. Δημοσιεύτηκε στο βιβλίο του Marcellus, Marie-Louis J.A.C. de Martin du Tyrac, Comte de. Souvenirs de l'Orient, par le Vicomte de Marcellus, ancien ministre plénipotentiaire, vol. Ι, Brussels, Société Belge de Librairie το 1840. O Marie-Louis-Jean-André Charles de Martin du Tyrac vicomte de Marcellus (1795-1841) εντάχθηκε στη διπλωματική υπηρεσία, ως τρίτος γραμματέας της γαλλικής πρεσβείας στην οθωμανική πρωτεύουσα, με πρέσβη του βασιλιά Λουδοβίκου XVIII τον Μαρκήσιο De Rivière. Στα 1820 αναλαμβάνει μία αποστολή στην ανατολική Μεσόγειο έως τα Ιεροσόλυμα. Τότε ήταν που, περνώντας από τη Χίο και τη Δήλο, έφτασε στη Μήλο και κατάφερε να εξασφαλίσει για τη γαλλική βασιλική συλλογή το περίφημο άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου (είχε μόλις πριν από σαράντα μέρες ανακαλυφτεί) και παρά τις μεγάλες δυσκολίες που είχαν προκύψει. Στη συνέχεια το μετέφερε με ασφάλεια και το παρέδωσε πέντε μήνες αργότερα στον Γάλλο πρέσβη στο λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. Φημολογείται πως το συγκεκριμένο άγαλμα αποτέλεσε την αφορμή να γνωριστεί με τη γυναίκα του, κόρη του διευθυντή του Μουσείου του Λούβρου. Για όποιον/α ενδιαφέρεται υπάρχει πλούσιο υλικό για την ανακάλυψη του αγάλματος και τον διχασμό που προκάλεσαν οι υποψήφιοι αγοραστές του στον πληθυσμό του νησιού. Φαίνεται πως η Αφροδίτη της Μήλου αξιοποιήθηκε, όπως και άλλες αρχαιοτητες, στον βωμό της διπλωματίας. Η Αφροδίτη της Μήλου είναι από Παριανό μάρμαρο και έχει ύψος 2,02 μ. Χρονολογείται γύρω στο 100 π.Χ. Το έργο πλάστηκε στα ταραγμένα ελληνιστικά χρόνια, κατά πάσα πιθανότητα από τον γλύπτη Αγήσανδρο ή Αλέξανδρο, γιο του Μηνίδη από την Αντιόχεια. Στο συγκεκριμένο σχέδιο, που είναι αρκετά λεπτομερές, εντύπωση προκαλεί ότι, αν και υπάρχει η βάση του αγάλματος, η οποία χάθηκε οριστικά στη συνέχεια, δεν αναφέρεται το όνομα του δημιουργού, όπως υπάρχει σε μεταγενέστερο σχέδιοτου Jean-Baptiste-Joseph Debay το 1821.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το σχέδιο της Αφροδίτης της Μήλου μπορεί να αποτελέσει την αφορμή στην τάξη για ένα εικονικό ταξίδι με τη βοήθεια της Τεχνολογίας στο μουσείο του Λόύβρου, όπου φιλοξενείται. Προτείνεται να χωριστούν τα παιδιά σε ομάδες και να αναζητήσουν στοιχεία για τις συνθήκες παράδοσης του αγάλματος στη γαλλική αντιπροσωπεία. Να διερευνήσουν και άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις (π.χ. Νίκη της Σαμοθράκης, Ελγίνεια) και να μελετήσουν το κείμενο από τα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη "Γι΄αυτά πολεμήσαμε". Μπορούν επίσης να αναπαραστήσουν αυτοσχεδιάζοντας τις σκηνές ανακάλυψης, τις προτάσεις των Γάλλων, τη στάση των Τούρκων, τους χωρικούς της Μήλου, αλλά και τους σημερινούς επισκέπτες του Λούβρου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Προβολή της εικόνας στο σύνολο της τάξης
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4402
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Sculpture SculptureSculpture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE