Costumes of Zakynthos
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για χαρακτικό των αρχών του 19ου αιώνα από τον Γάλλο αρχιτέκτονα , ζωγράφο και χαράκτη Antoine Laurent Castellan (1772-1838). Το ταξίδι του ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1796 από τη Μασσαλία και μέσω Σικελίας προσέγγισαν αρχικά στα Κύθηρα, ύστερα τη Μονεμβασιά και έφτασαν στην Ύδρα. Τον Μοριά, την περιοχή της Κορώνης και του Ναυαρίνου επισκέφτηκε έξι μήνες αργότερα και από εκεί μέσω Φιλιατρών πέρασε στη Ζάκυνθο. Ο Castellan με τρόπο ευφυή, αντικειμενικό αλλά και ευαισθησία, καταγράφει την εικόνα των νησιών, του Mοριά και της Προποντίδας στρέφοντας το βλέμμα του και στις παραδόσεις του τόπου. Το συγκεκριμένο χαρακτικό εστιάζει στις ενδυμασίες των Ζακυνθινών απεικονίζοντας μια παρέα τριών νεαρών ατόμων να συζητούν έντονα χειρονομώντας. Εικάζουμε ότι βρίσκονται σε περίβολο εκκλησίας, άρα πρόκειται για κυριακάτική ή γιορτινή συνάντηση. Στο φόντο διακρίνεται και μια διερχόμενη νέα με καλυμμένο το πρόσωπό της, συνήθεια που διατηρήθηκε από την εποχή των Βενετών.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Πρόκειται για ένα χαρακτικό εξαιρετικής ποιότητας, το οποίο ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει ποικιλοτρόπως. Στο μάθημα της Γλώσσας μπορεί να αποτελέσει αφορμή για παραγωγή γραπτού λόγου από τα παιδιά: Μπορούν να φανταστούν και να γράψουν τι λένε ή τι σκέφτονται οι τρεις νέοι, τι προηγήθηκε, τι θα ακολουθήσει. Επίσης πως θα συμπεριφερθεί η τέταρτη (διερχόμενη) νέα. Στο μάθημα της Ιστορίας μπορούν να βρουν στοιχεία για την ενδυμασία των Ζακυνθινών κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και να διερευνήσουν τον συμβολισμό της κατά φύλο, ηλικία, κοινωνική τάξη και οικονομική κατάσταση. Στα πλαίσια τοπικής ιστορίας μπορούν να διερευνήσουν το θέμα της ενδυμασίας ιστορικά παίρνοντας συνεντεύξεις από γιαγιάδες και παππούδες. Μπορούν να ανατρέξουν επίσης σε σχετικές ιστοσελίδες (π.χ. Λύκειο Ελληνίδων, Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού). Στη Θεατρική Αγωγή μπορούν να αυτοσχεδιάσουν, να δημιουργήσουν "παγωμένες εικόνες" ή να παίξουν παιχνίδια μαντέματος ("Μάντεψε τι φορώ") τροποποιώντας αντίστοιχα την κίνησή τους. Στη Φυσική Αγωγή μπορούν επίσης να ασχοληθούν με τον τρόπο χρήσης μιας παραδοσιακής ενδυμασίας σήμερα και να αναρωτηθούν τι εξυπηρετεί. Τέλος ως επέκταση μπορούν να επισκεφθούν ένα Λαογραφικό Μουσείο, όπου συχνά εκπονούνται και αντίστοιχα προγράμματα, και/ή να αναζητήσουν το διαδικτυακό παιχνίδι για την Ιστορία της Ένδυσης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Προβολή της εικόνας
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4403
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE) > Drama/Theatre History Drama/Theatre HistoryDrama/Theatre History
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Social and political organization Social and political organizationSocial and political organization
Physical Education Physical EducationPhysical Education > Sports - Dance Sports - DanceSports - Dance > Dance DanceDance
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > socratic instruction
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE