Συναντηση ανταρτων και ανταρτισσων στο Ζαγορι
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ασπρόμαυρο αρνητικό – φωτογραφία του 1944 που παρουσιάζει αντάρτες και αντάρτισσες σε συνάντηση στο Ζαγόρι Ιωαννίνων. Οι συνδαιτημόνες της συνάντησης φορούν τη στρατιωτική αντάρτικη στολή τους, με τα φυσίγγια σταυρωτά στο στήθος, τον μπερέ τους στραβά και το χαμόγελο αισιοδοξίας στα χείλη τους. Συζητούν και ανταλλάσσουν απόψεις, γνώμες, εμπειρίες από τη δράση τους στο βουνό. Μοιάζουν ευχαριστημένοι και αισιόδοξοι για το μέλλον της Ελλάδος και για την εκπλήρωση των σκοπών της δράσης τους. Πρόκειται για μια στιγμή χαλάρωσης και ανάπαυλας από τη δύσκολη και επικίνδυνη ζωή που ζούσαν. Στη φωτογραφία αποτυπώνεται η ανάγκη τους για κοινωνικότητα, επικοινωνία και διαφυγή από την πολεμική ρουτίνα που ζούσαν στο βουνό. Εκεί στο Ζαγόρι και στα βουνά της Πίνδου χτυπούσε η καρδιά της ελεύθερης Ελλάδας χάρη στη δράση των ανταρτών, η οποία εκνεύρισε πολύ τον Χίτλερ και με προσωπική εντολή του, οι επίλεκτες δυνάμεις του γερμανικού στρατού εφορμούσαν στα ελεύθερα βουνά καίγοντας ολοσχερώς τους οικισμούς.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Πολλαπλή μπορεί να είναι η αξιοποίηση του Μ.Α. όπως στα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής για να γνωρίσουν οι μαθητές την ασπρόμαυρη φωτογραφία, τη λήψη με φιλμ, αλλά και το έργο του φωτογράφου, στην ιστορία να μελετήσουν τις δράσεις αντίστασης του Ελληνικού λαού, τα πολιτικά και ιδεολογικά ζητήματα που τους κινητοποιούσαν, αλλά και την καθημερινή ζωή τους και την πολεμική ρουτίνα που βίωναν επάνω στο βουνό. Στη γεωγραφία να διερευνήσουν το φυσικό και το ανθρωπογενές περιβάλλον της περιοχής του Ζαγορίου όπου έλαβαν χώρα αυτά τα γεγονότα, αλλά και το ορεινό περιβάλλον της Πίνδου επάνω στο οποίο ζούσαν οι αντάρτες και οι αντάρτισσες, στη Νεοελληνική Λογοτεχνία να αναζητήσουν γλωσσικά κείμενα, ποιήματα, τραγούδια αφιερωμένα στην ιστορία και τη ζωή των ανταρτών και του σημαντικού ρόλου που διαδραμάτισαν στην ιστορία του Ελληνικού λαού. Οι μαθητές με την αξιοποίηση του Μ.Α. ασκούνται στην παρατήρηση της εικόνας, εξοικειώνονται με τα πολυτροπικά κείμενα, μελετούν τη σημαντικότητα της φωτογραφίας στις εικαστικές τέχνες και αντλούν ιστορικές, πολιτιστικές πληροφορίες, αλλά και πληροφορίες για τον ιδιαίτερο τρόπο ζωής αυτών των ανθρώπων στα δύσκολα χρόνια της κατοχής, τις απώλειες που έζησαν και τις θυσίες που έκαναν προσμένοντας την ελευθερία. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης. Εναλλακτικά, μπορεί να κάνει επίδειξη με στόχο να παρουσιάσει τις βασικές έννοιες και να προκαλέσει συζήτηση στην τάξη. Στη συνέχεια, μπορεί να αναθέσει στους μαθητές συνεργατικές εργασίες που απαιτούν την αναζήτηση πρόσθετου υλικού και πληροφοριών από πηγές στο διαδίκτυο, προκειμένου να μπορούν να αξιολογήσουν τις γνώσεις που αποκτούν και τα συμπεράσματα που εξάγουν κατά την παρατήρηση ιστορικών φωτογραφιών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Visual Arts and Technology Visual Arts and TechnologyVisual Arts and Technology
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Natural environment Natural environmentNatural environment
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΟΥΜΠΑΡΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE