Τα «μικρά χρονικά εκ του αστυνομικού δελτίου» του φύλλου της 15ης και 16ης Μαΐου 1883 της εφημερίδας «Μη χάνεσαι» μπορούν να αξιοποιηθούν διδακτικά στη Νεοελληνική Γλώσσα για να γνωρίσουν οι μαθητές ως κειμενικό τύπο την αφήγηση και ειδικά την είδηση ως αφήγηση. Έτσι τα «μικρά χρονικά εκ του αστυνομικού δελτίου» αφού διαβαστούν από τους μαθητές και δοθούν, αν κριθεί σκόπιμο από τον διδάσκοντα, ορισμένες λεξιλογικές διευκρινίσεις, μπορούν να ενταχθούν σε φύλλο εργασίας και να πλαισιωθούν με δραστηριότητες όπως: αφού διαβάσετε προσεκτικά τα κείμενα α) να τα ξαναγράψετε μεταθέτοντας ανάλογα με το τι θέλετε να υπογραμμίσετε τα λεκτικά σύνολα πάνω στον συνταγματικό άξονα, β) να εντοπίσετε: 1)τη σύνταξη (ενεργητική – παθητική) που χρησιμοποιεί ο συντάκτης και να αιτιολογήσετε την επιλογή του, 2) τους ονοματικούς προσδιορισμούς των κειμένων και να σχολιάσετε τη χρήση τους, 3) τους χρονικούς προσδιορισμούς και να απαντήσετε στο ερώτημα γιατί σε μια αφήγηση έχει ιδιαίτερη σημασία να προσδιορίζονται τα γεγονότα από την άποψη του χρόνου, με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τα συντακτικά στοιχεία στην είδηση (σειρά των λεκτικών συνόλων, ενεργητική και παθητική σύνταξη, χρήση των ονοματικών προσδιορισμών και προσδιορισμός του χρόνου στην είδηση) και τη σημασία τους και να μπορούν να δημιουργήσουν για τη σχολική τους εφημερίδα τη στήλη «Τα χρονικά της ημέρας». Μπορούν επίσης να αξιοποιηθούν για να διακρίνουν οι μαθητές το χρονικό, ως κειμενικό είδος του δημοσιογραφικού λόγου από το χρονικό, ως αφηγηματικό κείμενο, όπου εξιστορούνται συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα με αυστηρή χρονολογική σειρά, και από το λογοτεχνικό έργο, που μπορεί να χαρακτηριστεί ως χρονικό.