Το τεκμήριο προσφέρεται για ποικίλλες προσεγγίσεις και αξιοποιείται στο πλαίσιο διαφόρων διδακτικών αντικειμένων (λογοτεχνία, ιστορία, αισθητική αγωγή-ιστορία της τέχνης). Μια διαθεματική προσέγγιση στο πλαίσιο ενός διδακτικού σεναρίου ή project-ερευνητικής εργασίας θα ήταν η πιο ενδεδειγμένη όμως. Προτείνεται η ακόλουθη ανάπτυξη σεναρίου (η οποία μπορεί να λειτουργήσει και ως διαθεματικό project με ευρύτερη χρονική διάρκεια): α) δίνεται στην τάξη το πορτρέτο του Ανδρέα Καρκαβίτσα φιλοτεχνημένο από τον Γεώργιο Ροϊλό, με τις χρονολογίες γέννησης-θανάτου του εικονιζόμενου και του δημιουργού και την χρονολογία φιλοτέχνησης του έργου. β) δημιουργούνται ομάδες μαθητών για να αξιοποιήσουν το τεκμήριο με διαφορετικούς ρόλους και διαφορετική σκοποθεσία: οι ιστορικοί, οι βιογράφοι, οι ιστορικοί της τέχνης, οι ιστορικοί της λογοτεχνίας, οι δημοσιογράφοι, κλπ., ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών. γ) η κάθε ομάδα αναλαμβάνει να αντλήσει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία αξιοποιώντας δημιουργικά το τεκμήριο. Ο διδάσκων διευκολύνει και καθοδηγεί την έρευνα των μαθητών προσανατολίζοντας ως προς τις πτυχές του τεκμηρίου. δ) η παρουσίαση των ερευνητικών αποτελεσμάτων στην τάξη αποτελεί μια σύνθεση της κοινωνικοπολιτικής, στρατιωτικής και πολιτιστικής ιστορίας της περιόδου 1880-1922. Οι μαθητές μαθαίνουν ιστορία αλλά μαθαίνουν και να συσχετίζουν τις διάφορες πτυχές της ιστορίας ανασυνθέτοντας το παρελθόν μέσα από έργα τέχνης.