Οι πετρινοι γιγαντες της Μυκονου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στην ασπρόμαυρη φωτογραφία του Πέτρου Μπρούσαλη (1960), απεικονίζεται ένας από τους επτά σωζόμενους μύλους, που βρίσκονται στα νοτιοανατολικά της Χώρας, της Μυκόνου, δίπλα στη θάλασσα, μεταξύ της γραφικής Αλευκάντρας και της συνοικίας του Νιοχωριού. Οι μύλοι αποτελούν το σήμα κατατεθέν του κυκλαδίτικου τοπίου, κυλινδρικό σχήμα, ψηφίδες ομορφιάς, πολιτισμού και παράδοσης ξεπροβάλλουν διάσπαρτοι στις κορυφογραμμές των λόφων σαν σιωπηλοί μάρτυρες του μόχθου των κατοίκων μιας άλλης εποχής. Αυτή η αξιοθαύμαστη εφεύρεση, προάγγελος της βιομηχανικής περιόδου και τρανό παράδειγμα οικολογικής σκέψης, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την ανεξάντλητη ενέργεια του ανέμου για να εξασφαλίσει από τη δούλεψή της το πιο ποθητό απόκτημα στην καθημερινότητα όλων των ανθρώπων: το ψωμί! Οι ανεμόμυλοι εμφανίστηκαν στον ελλαδικό χώρο κατά τον 12ο με 13ο αιώνα. Η ομορφιά κι η λεβεντιά τους περιγράφτηκε από περιηγητές∙ αποτυπώθηκε σε χαρακτικά∙ έκανε τον γύρο του κόσμου μέσα από χιλιάδες φωτογραφίες και καρτ- ποστάλ…

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Συνίσταται η αξιοποίηση της φωτογραφίας για αφόρμηση στα γνωστικά αντικείμενα: της Φυσικής (Ε΄, Στ΄ δημοτικού), της Γλώσσας, της Γεωγραφίας και της Ιστορίας. Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές/τριες θα διερευνήσουν ιστορικές πηγές, άρθρα, πολιτιστικό υλικό, φωτογραφίες κ.ά. για να συνθέσουν μια παρουσίαση με τους κυκλαδίτικους ανεμόμυλους, τονίζοντας την οικολογική τους σημασία στην εξοικονόμηση ενέργειας. Επιπρόσθετα, μπορούν να δημιουργήσουν έναν τουριστικό οδηγό με τα αξιοθέατα, τις διάσημες παραλίες, τις τοπικές ενδυμασίες, τα τραγούδια, τους παραδοσιακούς χορούς και τα φαγητά της Μυκόνου. Επιπλέον, μπορούν να γράψουν ένα άρθρο για τη χρησιμότητα των ανεμόμυλων στον άνθρωπο (άλεση των σιτηρών, αποξήρανση εδαφών, αντλίες ανεμόμυλων, παραγωγή ηλεκτρισμού κ.ά.) και να το δημοσιεύσουν στην ιστοσελίδα του σχολείου τους, γνωρίζοντας στην κοινωνία την εργασία τους. Χωρίζονται σε ομάδες, επικοινωνούν και διαλέγονται μεταξύ τους, καλλιεργώντας την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα. Τέλος, μπορούν να φτιάξουν ζωγραφιές και ψηφιδωτά με θέμα τον ανεμόμυλο. Ο/η εκπαιδευτικός συντονίζει τις ομάδες εργασίας και τις καθοδηγεί.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps > Tools (Geographical Data Technology) Tools (Geographical Data Technology)Tools (Geographical Data Technology)
Physics PhysicsPhysics > Energy EnergyEnergy > Mechanical energy Mechanical energyMechanical energy
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Argumentation ArgumentationArgumentation
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΝΗ ΚΙΟΥΣΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE