Άποψη του οικισμου της Θηρας.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του Πέτρου Μπρούσιου (1960) της Σαντορίνης, Θήρας ή Στρογγύλη (παλαιότερη ονομασία). Είναι νησί που βρίσκεται στο νότιο Αιγαίο πέλαγος, στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Κυκλάδων, νότια της Ίου και δυτικά από την Ανάφη. Ο Αθηνιός, το μεγαλύτερο λιμάνι του νησιού, έχει δημιουργηθεί στον ομώνυμο όρμο. Είναι γνωστή για το ηφαίστειο της. Η τελευταία ηφαιστειακή δραστηριότητα ήταν το έτος 1950. Τμήματα του ηφαιστείου της Σαντορίνης είναι: Η Νέα Καμένη (1707-1711 μ.χ.), η Παλαιά Καμένη (46-47 μ.χ.), το υποθαλάσσιο ηφαίστειο Κολούμπο (ενεργό) (1650 μ.χ.), τα Χριστιανά νησιά. Η Σαντορίνη ανήκει στο ηφαιστειακό τόξο του Αιγαίου και χαρακτηρίζεται ενεργό ηφαίστειο μαζί με τα Μέθανα, την Μήλο και τη Νίσυρο. Η Σαντορίνη καθώς και τα νησιά Θηρασία και Ασπρονήσι είναι απομεινάρια του ηφαιστειογενούς νησιού Στρογγύλη. Το κεντρικό τμήμα της ανατινάχτηκε μαζί με τον κρατήρα του ηφαιστείου από τη Μινωική έκρηξη που έγινε το 1613 π.χ. και είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αυτού που σήμερα ονομάζουμε καλδέρα της Σαντορίνης και την καταστροφή του προϊστορικού πολιτισμού του νησιού.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Προτείνεται η διδακτική αξιοποίηση του μαθησιακού αντικειμένου ως αφόρμηση για το γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας, της Γεωγραφίας, της Πληροφορικής και της Αισθητικής Αγωγής. Οι μαθητές/τριες θα διερευνήσουν στο διαδίκτυο και θα αναζητήσουν πληροφορίες για το νησί, με στόχο να συγγράψουν ένα άρθρο για τα ηφαιστειογενή μέρη της Ελλάδας. Επιπλέον, μπορούν να δημιουργήσουν έναν ταξιδιωτικό οδηγό της Σαντορίνης με πληροφορίες για τις πιο διάσημες παραλίες, τα μνημεία, το κλίμα, τους παραδοσιακούς χορούς, τραγούδια και φαγητά, τα καταλύματα, τα διάσημα κρασιά και τους αμπελώνες, καθώς και τις ασχολίες των κατοίκων. Μπορούν να υπερσυνδέσουν τις ονομασίες, με τις φωτογραφίες και τον χάρτη προέλευσης της κάθε μιας. Τέλος, μπορούν να ζωγραφίσουν ότι τους κέντρισε το ενδιαφέρον και να παρουσιάσουν την εργασία τους στην εορτή λήξης του σχολικού έτους. Συνεργάζονται, σκέφτονται κριτικά και παράγουν δημιουργικά αποτελέσματα. Ο/η εκπαιδευτικός καθοδηγεί και συμπαρίσταται όπου χρειάζεται.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > World population World populationWorld population
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > ICT Applications ICT ApplicationsICT Applications > Computer operation Computer operationComputer operation
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Nature - Environment Nature - EnvironmentNature - Environment
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΝΗ ΚΙΟΥΣΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE