The Sphinx in front of the Pyramid of Chephren in Giza, Egypt.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ένα Μαθησιακό Αντικείμενο (ΜΑ) που αποτυπώνει την Νεκρόπολη της Γκίζας, που είναι αρχαιολογική θέση, στο ομώνυμο οροπέδιο στις παρυφές της πόλης του Καΐρου στην Αίγυπτο. Αποτελείται από ένα μεγάλο συγκρότημα αρχαίων μνημείων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται : το συγκρότημα των 3 πυραμίδων γνωστών και ως Οι Μεγάλες Πυραμίδες, ένα επιβλητικό γλυπτό γνωστό ως η Μεγάλη Σφίγγα, πολλά κοιμητήρια, το χωριό των εργατών και το βιομηχανικό συγκρότημα. Η νεκρόπολη είναι τοποθετημένη περίπου 9 χλμ. προς την έρημο από την παλιά πόλη της Γκίζα στον Νείλο και 25 χλμ. περίπου, νοτιοδυτικά της πόλης του Καΐρου. Οι Πυραμίδες της Γκίζας αποτέλεσαν το σήμα κατατεθέν του αιγυπτιακού πολιτισμού, ειδικότερα από τους ελληνιστικούς χρόνους και ύστερα. Σε αυτό συνέβαλε κυρίως η συμπερίληψη τους ως ένα από τα Επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου στη σχετική λίστα που συνέταξε ο Αντίπατρος ο Σιδώνιος. Είναι μακράν οι παλαιότερες των αρχαίων θαυμάτων και η μόνες που σώζονται έως σήμερα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το Μαθησιακό Αντικείμενο (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς στο μάθημα της Ιστορίας, στην αρχή του μαθήματος ή της ενότητας ως εποπτικό υλικό αφόρμησης (προοργανωτής).ή και ως περιεχόμενο αναφοράς στο πλαίσιο άμεσης διδασκαλίας, για να γνωρίσουν οι μαθητές τα σημαντικά πολιτιστικά στοιχεία της Αιγύπτου αλλά παράλληλα εκφράζει τα ήθη και τα έθιμα ενός λαού, τις αξίες, τα πρότυπα μιας κοινωνίας. Δραστηριότητες που ενδεικτικά προτείνονται είναι: • Πραγματοποίηση σχετικής εικονικής επίσκεψης με ομαδικές δραστηριότητες για εξερεύνηση του γεωγραφικού και ιστορικού περιβάλλοντος χώρου, τον προσδιορισμό των σχέσεων των σχετικών μνημείων ή άλλων κτισμάτων με τον χώρο, την χρονολόγηση, την ένταξη κτισμάτων στο ιστορικό πλαίσιό τους, συσχέτιση με γνωστά ιστορικά γεγονότα και μνημεία, την αναζήτηση πληροφοριών, για τις κατασκευές, την αρχική χρήση, τη λειτουργικότητα, τη σύγκριση με άλλες, την κατοπινή μεταχείριση και τη σημερινή κατάσταση, την ιστορική σημασία τους κ.λπ. με παράλληλες δραστηριότητες δραματοποίησης, υπόδυσης ρόλων, φωτογράφησης, χαρτογράφησης χώρου, σχεδίασης, αναπαράστασης, κ.λ.π. • Μετά την εικονική επίσκεψη να υλοποιηθούν στην τάξη δραστηριότητες που σχετίζονται με την αναζήτηση πρόσθετων πληροφοριών, εκπόνηση εργασιών, σύνθεση κειμένων, τελική συζήτηση στην τάξη, κ.λ.π. • Επιπρόσθετα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς στο γνωστικό αντικείμενο της Γεωγραφίας δημιουργώντας, λ.χ. μια σχετική ιστοσελίδα για μια γεωγραφική παρουσίαση της Πυραμίδας του Χεφρίνου, φτιάχνοντας στην τάξη ένα ημερολόγιο με φωτογραφίες που αλιεύτηκαν στο διαδίκτυο, κ.λ.π. Για τους μεγαλύτερους μαθητές προτείνεται επίσης : • Σχέδιο εργασίας µε θέμα: ¨ Οι Μεγάλες Πυραμίδες της Αιγύπτου.¨ Οι μαθητές πραγματοποιούν εικονική επίσκεψη, παρατηρούν, καταγράφουν, μεταφορτώνουν φωτογραφίες, αναπαριστούν εικαστικά, περιγράφουν γραπτά ή προφορικά και επεξεργάζονται ιστορικά το σχετικό θέμα . • Εναλλακτικά το (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους μεγαλύτερους μαθητές με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, ως ιστορική πηγή, στο πλαίσιο διερευνητικής μάθησης, στο μάθημα της Ιστορίας / Γεωγραφίας ή σε project στην Ευέλικτη Ζώνη και στις Ερευνητικές Εργασίες στο Γυμνάσιο / Λύκειο με αντικείμενο πτυχές της ανθρωπογεωγραφίας της εποχής .(σχέσεις του ανθρώπου που αφορούν, την κοινωνία, την οικονομία, τον πληθυσμό, τη διοίκηση, την παιδεία, τη θρησκεία, τον τρόπο ενδυμασίας, τα ήθη και τα έθιμα κ .λ .π.).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
0:45:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4512
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
1843 μ. Χ. (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE