Dervish of Syria.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ένα Μαθησιακό Αντικείμενο (ΜΑ) που αποτυπώνει ένα έγχρωμο και ολόσωμο ανδρικό πορτραίτο από Δερβίση από την περιοχή της Συρίας Με τον όρο δερβίσης ή ντερβίς εννοείται κυριολεκτικά ο ζητιάνος, έτσι όπως τουλάχιστον απορρέει από τον περσικό όρο νταρβίς ή νταρβές για τον θρησκευτικό επαίτη, που καθιερώθηκε στον ύστερο 16ο αιώνα στην Ανατολή. Αρχικά, ήταν ο άνθρωπος του Θεού, ένας μουσουλμάνος ασκητής ο οποίος έχει πάρει όρκο φτώχειας. Για να πετύχει την θρησκευτική έκσταση, ο δερβίσης περιστρέφεται χορεύοντας

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το Μαθησιακό Αντικείμενο (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της άμεσης διδασκαλίας στα γνωστικά αντικείμενα της Ιστορίας / θρησκευτικών / Γεωγραφίας, ως εποπτικό υλικό στην αρχή του μαθήματος ή της ενότητας ως εποπτικό υλικό αφόρμησης (προοργανωτής).ή και ως περιεχόμενο αναφοράς στο πλαίσιο άμεσης διδασκαλίας, για να γνωρίσουν οι μαθητές το ένδυμα ως σημαντικό πολιτιστικό στοιχείο το οποίο παράλληλα εκφράζει τα ήθη και τα έθιμα ενός λαού, τις αξίες, τα πρότυπα μιας κοινωνίας. Δραστηριότητες που ενδεικτικά προτείνονται είναι: • Οι μαθητές αξιοποιούν τις θρησκευτικές ενδυμασίες, τα τοπικά τραγούδια, τα ήθη και τα έθιμα, με μία παρουσίαση του λαού αυτού, ανά τους αιώνες. Ο εκπαιδευτικός παροτρύνει τους μαθητές να εμπλακούν εποικοδομητικά σε ένα σχέδιο εργασίας, διερευνώντας τις ιστορικές πηγές. • Εναλλακτικά το (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους μεγαλύτερους μαθητές με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, ως ιστορική πηγή, στο πλαίσιο διερευνητικής μάθησης, στο μάθημα των θρησκευτικών ή σε project στην Ευέλικτη Ζώνη και στις Ερευνητικές Εργασίες στο Γυμνάσιο / Λύκειο με αντικείμενο την θρησκευτική και κοινωνική διαφοροποίηση των ανθρώπων μέσω της ενδυμασίας ή /και ως ταυτότητα της προσωπικότητάς μας μέσα από το οποίο αναδεικνύονται στοιχεία που μας προσδιορίζουν και μας προσδίδουν μοναδικότητα, όπως λ.χ. η ηλικία μας, το φύλο, η εποχή, την οικονομική μας κατάσταση, το πολιτιστικό μας επίπεδο, οι θρησκευτικές μας αντιλήψεις, οι αρχές και παραδόσεις μας, η εθνικότητά μας, ο τόπος καταγωγής μας, κ.λ.π..


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
0:45:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4514
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
1804 μ. Χ. (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > Non-Christian Religions Non-Christian ReligionsNon-Christian Religions > Islam IslamIslam
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE