Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Γλώσσας ή της Λογοτεχνίας για να γνωρίσουν οι μαθητές ότι συνέβαλε στη διάσωση και προώθηση του έργου του Διονύσιου Σολωμού, αφού ο Ιάκωβος Πολυλάς συμμετείχε μαζί με άλλους (Στέλιο και Γεράσιμο Μαρκορά, Ιούλιο Τυπάλδο, Κάρολο Μάνεση κ.ά.) στον λογοτεχνικό κύκλο των "σολωμικών ποιητών" και ήταν αυτός που διέσωσε, συγκέντρωσε και εξέδωσε τα χειρόγραφα και τα σκόρπια γραπτά του εθνικού μας ποιητή. Οι μαθητές σε ομάδες μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες και για άλλους λογοτεχνικούς κύκλους, διαφόρων λογοτεχνικών περιόδων, να γνωρίσουν τα πρόσωπα που συμμετείχαν σ' αυτούς, το έργο το οποίο προσέφερε κάθε κύκλος και την ιδιαίτερη προσφορά του καθενός στην ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας.
Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να γνωρίσουν οι μαθητές ότι ο Ιάκωβος Πολυλάς μετέφρασε τα έργα της Οδύσσειας και της Ιλιάδας του Ομήρου. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν αυτές τις μεταφράσεις, να επιλέξουν να μελετήσουν κάποια συγκεκριμένα μικρά αποσπάσματα και να τα συγκρίνουν με τα αντίστοιχα αποσπάσματα του Ομήρου. Έτσι, θα γνωρίσουν τον τρόπο αναζήτησης των αυθεντικών πηγών αλλά και θα έλθουν σε επαφή με τη λογοτεχνική άποψη της μετάφρασής τους.