Τετραστιχα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για σάρωση μιας σελίδας από την εφημερίδα «Ο Νουμάς», που αποτελεί το κύριο όργανο του δημοτικισμού στις αρχές του 20ου αιώνα και η πορεία του είναι στενά συνδεδεμένη με την ιστορία του γλωσσικού ζητήματος. Η συγκεκριμένη σελίδα περιλαμβάνει ανάμεσα στα άλλα κείμενα και κάποια τετράστιχα, τα οποία έγραψε η δημιουργός με το ψευδώνυμο «Μυριάνα». Τα τετράστιχα έχουν τους τίτλους «Πονώ τον πόνο πώσβυσε», «Αγάπη», «Χαμόγελο», «Χαμόγελα», «Μη με λυπάστε», «Δίψα» και περιέχονται σε εφημερίδα που εκδόθηκε το 1921. Τα τετράστιχα έχουν θέματα που αποκαλύπτονται από τον τίτλο τους. Η χρήση τους μπορεί να συμβάλει στη γνωριμία των μαθητών με τη σύνθεση τετράστιχων ποιημάτων στις αρχές του 20ου αιώνα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές/τριες θα διευρύνουν τις γνώσεις τους μελετώντας τα συγκεκριμένα τετράστιχα ποιήματα. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν, στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας, ως σημείο αναφοράς, για να αναζητήσουν οι μαθητές/τριες στο διαδίκτυο ή σε βιβλιοθήκες τετράστιχα ποιήματα Ελλήνων ή ξένων ποιητών του 20ου αιώνα με αντίστοιχο περιεχόμενο. Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες καλούνται να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές στον τρόπο με τον οποίο οι ποιητές/τριες εκφράζουν μέσα σε τέσσερις μόλις στίχους τη συναισθηματική τους φόρτιση. Τις απόψεις τους οι μαθητές/τριες μπορούν να τις διατυπώσουν συνθέτοντας ένα κείμενο ή μια παρουσίαση.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Streams / Movements Streams / MovementsStreams / Movements
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Μυριάννα
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΙΡΗΝΗ ΤΖΟΒΛΑ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE