Κατοικοι Σπετσων, γυρω στα 1935
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για απρόμαυρο αρνητικό, που εμφανίζει κατοίκους των Σπετσών. Φωτογράφος είναι η Παπαδημητρίου Έλλη, η οποία γεννήθηκε το 1906 στη Σμύρνη. Μεγάλωσε στην Αθήνα, όπου και σπούδασε γεωπονία. Ασχολήθηκε με τη συγγραφή, την ποίηση και τη φωτογραφία. Οι πευκόφυτες Σπέτσες ανήκουν στα νησιά του Αγροσαρωνικού. Οι κάτοικοι ασχολούνται σήμερα με τον τουρισμό, την αλιεία και τη ναυτιλία. Πρωτεύουσα του νησιού είναι η ομώνυμη πόλη. Στην επανάσταση του 1821 έπαιξαν οι κάτοικοι του νησιού καθοριστικό ρόλο στις ναυμαχίες, μαζί με τα Ψαρά και την Ύδρα με τα οποία είχαν συμμαχήσει. Αρχές Σεπτεμβρίου στο νησί διοργανώνεται το φεστιβάλ της Αρμάτας. Γίνεται προς τιμή του ιστορικού γεγονότος της ναυμαχίας των Σπετσών (Σεπτέμβριος, 1822). Τα ελληνικά πλοία τελούσαν υπό την αρχηγία του Μιαούλη Ανδρέα. Ο Σπετσιώτης πυρπολητής Κοσμάς Μπαρμπάτσης, πυρπόλησε την τουρκική ναυαρχίδα, αναγκάζοντας τον τουρκικό στόλο να υποχωρήσει. Στο νησί αυτό έζησε η Μπουμπουλίνα, η οποία διέθεσε την περιουσία της στην Επανάσταση.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο/η εκπαιδευτικός εμφανίζει στο διαδραστικό πίνακα το έργο και καλεί τους εκπαιδευόμενους/ες να το παρατηρήσουν και να κάνουν υποθέσεις για την προέλευση αυτών των ανθρώπων. Αναμένεται από την ενδυμασία, τη βάρκα και τη θάλασσα, να αντιληφθούν ότι πρόκειται για κατοίκους νησιού. Ακολουθεί νοητή πλοήγηση στα ελληνικά νησιά. Οι μαθητές/τριες λένε ένα νησί και ο/η εκπαιδευτικός του κατευθύνει βόρεια, νότια, ανατολικά ή δυτικά, μέχρι να καταλήξουν στις Σπέτσες. Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια για την επίδραση της θάλασσας στην ιστορία του νησιού και στη ζωή των κατοίκων του. Η αλιεία και οι ναυτιλία αναδεικνύονται βασικές ασχολίες τους, μαζί με τον τουρισμό που σήμερα ολοένα αναπτύσσεται. Στο youtube παρακολουθούν τις παραδοσιακές φορεσιές του νησιού, χορούς (όπως αυτός της Καμάρας) και τραγούδια, με σχετικά βίντεο παραδοσιακών Συλλόγων και σχολών χορού. Επίσης, με τη βοήθεια του Διαδικτύου, εμφανίζονται φωτογραφίες που προβάλλουν τις φυσικές ομορφιές και τα χαρακτηριστικά κτίσματα του νησιού. Με τη βοήθεια του Google Earth, γίνεται περιήγηση στις παραδοσιακές γειτονιές του νησιού. Στο μάθημα της Ιστορίας, γίνεται σύντομη ιστορική αναδρομή του νησιού, εστιάζοντας στη ναυμαχία των Σπετσών. Γίνεται η σύνδεση με το σύγχρονο φεστιβάλ της Αρμάτας. Αναφέρεται και η εκκλησία της Αρμάτας, την οποία οι κάτοικοι έκτισαν σε ανάμνηση του γεγονότος. Και πάλι στο youtube παρουσιάζεται η αναπαράσταση της ναυμαχίας με τον τουρκικό στόλο, με την οποία γίνεται η έναρξη του φεστιβάλ. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και αναλαμβάνουν να βρουν πληροφορίες για τους αγωνιστές του 1821, των οποίων τα ονόματα συνδέονται με το νησί των Σπετσών, όπως είναι ο Μιαούλης, η Μπουμπουλίνα, ο Μπαρμπάτσης, ο Μέξης. Δεν παραλείπεται η αναφορά στη γραφικότητα και στην φιλοξενία των κατοίκων του νησιού.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Development DevelopmentDevelopment
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps > Map projections Map projectionsMap projections
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > World Wide Web World Wide WebWorld Wide Web
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Multimedia MultimediaMultimedia > Video VideoVideo
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE