ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: Με αφορμή τη φωτογραφία που αποπνέει μια αίσθηση ερήμωσης και φόβου και αφού διαβάσουμε από το διαδίκτυο τις πληροφορίες για τα μεταλλεία Αποστολίδη, (π.χ. το 1938 εργάζονταν συνολικά 585 άτομα σε τρεις βάρδιες στις 8 γαλαρίες των μεταλλείων, μαζί με τις γυναίκες δούλεψαν πάνω από 600-700 άτομα, άντρες, γυναίκες ακόμα και παιδιά, με αποδοχές πολύ καλύτερες απ’ ό,τι προσέφερε το αγροτικό –και κύριο την εποχή εκείνη- επάγγελμα.) οι μαθητές αφηγούνται την «ιστορία της ζωής» του μεταλλείου σε α΄ πρόσωπο. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: Οι μαθητές αναζητούν στο διαδίκτυο λογοτέχνες που έχουν εμπνευστεί από τη λειτουργία μεταλλείων και συγκρίνουν τις περιγραφές που εντοπίζουν. Για παράδειγμα, α) «Fata Morgana», Ν. Καββαδία «Σκουριά πυρόχρωμη στις μίνες του Σινά. Οι κάβες της Γερακινής και το Στρατώνι. Το επίχρισμα. Η άγια σκουριά που μας γεννά μας τρέφει, τρέφεται από μας και μας σκοτώνει». Το μετάλλευμα φεύγει από το Στρατώνι με καράβι. β) «Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά», Νίκου Καζαντζάκη. (Στη Μεσσηνιακή Μάνη κοντά στη Στούπα ο Καζαντζάκης με τον Γιώργο Ζορμπά εκμεταλλεύονται τα ορυχεία της Πράστοβας) γ) «Ο εναέριος», διήγημα του Πέτρου Βαλμά διαθέσιμο στο διαδίκτυο από το Ε.ΚΕ.ΒΙ.