Το πορτρέτο του Γεωργίου Βιζυηνού σε νεαρή ηλικία είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας για να συνοδεύσει την βιογραφία του, η οποία είναι σχεδόν μυθιστορηματική. Το γεγονός ότι το έργο του, ιδιαίτερα τα διηγήματά του, περιέχουν πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία επιτείνει την ανάγκη χρήσης πολλών οπτικών τεκμηρίων, φωτογραφίες του ιδίου ή φωτογραφίες που εικονίζουν στιγμές της εποχής του, ώστε να κατανοηθεί καλύτερα αυτό που ορίζουμε ως "ο κόσμος του συγγραφέα". Το πολύπλευρο έργο του Βιζυηνού το οποίο συμβάλλει στην διαμόρφωση όχι μόνον της νεοελληνικής γλώσσας (ποίηση στην δημοτική γλώσσα, διήγημα σε λυρική καθαρεύουσα), αλλά και στην διαμόρφωση κειμενικών ειδών στα οποία εισάγει πλήθος στοιχείων από τα επιστημονικά πεδία τα οποία κατά καιρούς έχει μελετήσει (παιδαγωγικά, ψυχολογία, λαογραφία, αφηγηματικές τεχνικές, κλπ) συγκινεί με την αμεσότητα της αφήγησης προσωπικών βιωμάτων και με την ειλικρίνεια του συναισθήματος. Το τεκμήριο μπορεί να συνοδεύσει παρουσιάσεις για την ζωή και το έργο του συγγραφέα και να βοηθήσει τους μαθητές να διαμορφώσουν όχι μόνον άριστο γλωσσικό αισθητήριο αλλά και ήθος. Θα μπορούσε να δοθεί με φύλλα εργασίας, ώστε να επιτρέψει στους μαθητές να εμβαθύνουν στο έργο του μέσα από μια προσωπική ή ομαδοσυνεργατική έρευνα στο διαδίκτυο ή σε βιβλιοθήκες. Ενδεικτικά προτείνονται οι παρακάτω ερωτήσεις: α) Να διαβάσετε το διήγημα "Το αμάρτημα της μητρός μου" και να το συσχετίσετε με το πορτρέτο του συγγραφέα που σας δίνεται. Σε ποιά ηλικία απεικονίζεται, κατά προσέγγιση; β) Να εντοπίσετε στο διήγημα το απόσπασμα που σχετίζεται με την ηλικία του εικονιζόμενου στο πορτρέτο. Να σημειώσετε τις αφηγηματικές τεχνικές, τα πρόσωπα και τον χρόνο της αφήγησης στο απόσπασμα και να τα συσχετίσετε με πραγματικές χρονολογίες και συαθμούς της ζωής του συγγραφέα. γ) Σε ποιά περίοδο της ζωής του βρισκόταν τότε ο συγγραφέας; Τί σπουδές είχε ολοκληρώσει; Τί έργα είχε γράψει; Με ποιούς συνδεόταν; Ποιές πόλεις και ποιές χώρες είχε επισκεφθεί;