Ενδεικτικά και όσον αφορά τον τρόπο αξιοποίησης του μαθησιακού αυτού αντικειμένου, προτείνεται στον εκπαιδευτικό να το εντάξει στο μάθημα της Ιστορίας σε σενάριο μάθησης σχετικό με τα σημαντικότερα γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης καθώς και με τους παράγοντες που συντέλεσαν στην εξέλιξή της.
Επίσης θα είχε ενδιαφέρον να καταγράψουν οι μαθητές τα διοικητικά αξιώματα που είχε λάβει ο Μεχμέτ Αλή της Αιγύπτου, να επισημάνουν, κατόπιν σχετικής διερεύνησης, το εύρος των αρμοδιοτήτων τους και την κατάταξή τους στη διοικητική ιεραρχία του Οθωμανικού Κράτους και να αναζητήσουν τους παράγοντες που συνετέλεσαν στο να καταστεί ο Μεχμέτ Αλή της Αιγύπτου ένας τόσο ισχυρός ηγεμόνας έως του σημείου να αναχθεί σε αντίπαλον δέος του Σουλτάνου και της Υψηλής Πύλης.
Επιπλέον το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό στο πλαίσιο διερευνητικής δραστηριότητας ιστορικού και οπτικού γραμματισμού, στην οποία οι μαθητές παρατηρούν, αναλύουν και αξιολογούν την εικόνα, ενώ παράλληλα περιγράφουν την προσωπογραφία και εντάσσουν το εικονιζόμενο πρόσωπο στα ιστορικά συμφραζόμενα της εποχή του.