Στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού και της υλοποίησης σχεδίου εργασίας στο Γυμνάσιο προβάλλεται το ΜΑ με τον βιντεοπροβολέα στην τάξη. Ο εκπαιδευτικός παροτρύνει τους μαθητές να αναγνωρίσουν περί τίνος πρόκειται. Ακολουθεί συζήτηση για το «θέαμα» που προσέφερε η αρκούδα και τον τρόπο εκπαίδευσής της. Στη συνέχεια οι μαθητές, δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, συγκεντρώνουν στοιχεία για θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων, την εκμετάλλευσή τους ακόμη και σήμερα με σκοπό το κέρδος (π.χ. στο τσίρκο), τις διάφορες φιλοζωικές οργανώσεις (π.χ. Αρκτούρος, για την προστασία της αρκούδας) κ.ά. Αφού παρουσιαστούν τα αποτελέσματα της εργασίας κάθε ομάδας στην ολομέλεια, οι μαθητές συζητούν και προτείνουν τρόπους δράσης για την προστασία των ζώων στον μικρόκοσμό τους και επισκέπτονται κάποια φιλοζωική οργάνωση της περιοχής τους προκειμένου να ενημερωθούν για τα σημερινά προβλήματα, που αφορούν τα ζώα, τόσο τα κατοικίδια όσο και τα άγρια. Επίσης, το ΜΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά το μάθημα των εικαστικών τόσο των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου στη διδασκαλία θεμάτων σχετικών με την τέχνη και ειδικότερα με τη φωτογραφία τον 20ο αιώνα.