Η ζωγραφος Θαλεια Φλωρα Καραβια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αφορά στη ζωγράφο Θάλεια Φλωρά Καραβία (1871 μ.Χ.-1960 μ.Χ.), μία από τις σημαντικότερες Ελληνίδες ζωγράφους. Σπούδασε ζωγραφική στο Μόναχο και το Παρίσι όπου και μαθήτευσε κοντά σε σπουδαίους ζωγράφους όταν το Σχολείο των Τεχνών αρνήθηκε να τη δεχτεί επειδή ήταν γυναίκα. Για το εξαιρετικό έργο της, το οποίο δεν έχει πλήρως καταγραφεί, τιμήθηκε από την Ακαδημία Αθηνών με το Αργυρό Μετάλλιο το 1945 και από το Τάγμα της Ευποιίας με τον Σταυρό Ταξιαρχών το 1954. Ακολούθησε τον ελληνικό στρατό σε διάφορες εκστρατείες (Βαλκανικούς, Μικρά Ασία, Ελληνοϊταλικό πόλεμο) και απεικόνισε σε σχέδια πολεμικά στιγμιότυπα ως ανταποκρίτρια της εφημερίδας που εξέδιδε ο σύζυγός της με το όνομα Εφημερίς στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Η φωτογραφία είναι από τους Βαλκανικούς πολέμους, ειδικότερα στο Εμίν Αγά και ανήκει στον F. Zeitz ο οποίος ακολουθούσε τον ελληνικό στρατό σε όλες τις σημαντικές μάχες για να απαθανατίσει σκηνές από τους δύο Βαλκανικούς πολέμους κατά παραγγελία του Αριστοτέλη Ρωμαΐδη, ιδιοκτήτη γνωστού φωτογραφείου στην Αθήνα στις αρχές του 20ού αιώνα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται για αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας με αφορμή την εικόνα οι μαθητές μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις καλούνται να αναζητήσουν στοιχεία για την προσωπικότητα της Θάλειας Φλωρά Καραβία, τη ζωή και το έργο της. Επίσης καλούνται να μελετήσουν το ιστορικό πλαίσιο της εποχής. Στην Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή μπορούν να ερευνήσουν για την ισότητα των φύλων και ειδικότερα θέματα που αφορούν στη θέση της γυναίκας στην ευρωπαϊκή και την ελληνική κοινωνία. Επίσης, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μπορούν να διερευνήσουν τα έντυπα μέσα ενημέρωσης της εποχής (εφημερίδες, περιοδικά κ.ά.) να καταγράψουν τα θέματα και να τα συσχετίσουν με τα γεγονότα της εποχής. Στην Αισθητική Αγωγή – Τέχνες – Φωτογραφία να ασχοληθούν με την τέχνη της φωτογραφίας και το ρόλο της στην ενημέρωση. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές στην Αισθητική Αγωγή – Ζωγραφική μπορούν να μελετήσουν τα ρεύματα/κινήματα και να κάνουν συσχετισμούς με τα έργα της συγκεκριμένης ζωγράφου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Audiovisual Arts Audiovisual ArtsAudiovisual Arts
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΙΑ ΜΑΝΩΛΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE