Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Πυροβολικο προς Ιωαννινα, 1912-1913
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το ασπρόμαυρο φωτογραφικό τύπωμα, προέκυψε από το φωτογράφο Zeitz, συνεργάτη του ιδιοκτήτη φωτογραφείου Ρωμαΐδη. Σκοπός του Α΄ Βαλκανικού πολέμου (1912) ήταν η απελευθέρωση από την Οθωμανική αυτοκρατορία της Ηπείρου, της Μακεδονίας, της Θράκης, των νησιών του Β. Αιγαίου και της Κρήτης. Πρωθυπουργός της Ελλάδος και Υπουργός Στρατιωτικών ήταν ο Ελευθέριος Βενιζέλος και αρχιστράτηγος ο Διάδοχος Κωνσταντίνος. Η μάχη στα Ιωάννινα, υπήρξε η σημαντικότερη σύγκρουση των αντιπάλων στην Ήπειρο και διήρκησε τρεις μήνες (5 Οκτωβρίου 1912 έως 21 Φεβρουαρίου 1913). Ο ελληνικός στρατός για να καταλάβει τα Ιωάννινα, έπρεπε πρώτα να εκπορθήσει τα οχυρά του ορεινού όγκου του Μπιζανίου. Στη συνέχεια την επιχείρηση ανέλαβε ο Διάδοχος Κωνσταντίνος. Ο ελληνικός στρατός απελευθέρωσε τα Ιωάννινα, μετά από 483 χρόνια, στις 22 Φεβρουαρίου 1913. Ο Εσίτ Πασάς παρέδωσε το ξίφος του και την πόλη στον Κωνσταντίνο, σε ειδική τελετή. Στο έργο, το πυροβολικό του ελληνικού στρατού πηγαίνει να απελευθερώσει τα Ιωάννινα, το 1912-1913.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο/η εκπαιδευτικός εμφανίζει το συγκεκριμένο φωτογραφικό τύπωμα και τοποθετεί τη θεματολογία του τοπικά και χρονικά. Στη συνέχεια παρουσιάζει το χρονικό της απελευθέρωσης των Ιωαννίνων, μετά από 483 χρόνια σκλαβιάς. Εστιάζει στο γεγονός ότι περίπου πέντε γενιές έμειναν σκλαβωμένες στον οθωμανικό ζυγό, μέχρι να ελευθερωθεί η περιοχή και να προσαρτηθεί στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος. Επίσης, γίνεται αναφορά στο γεγονός ότι μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους και τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Νότια Ήπειρος έγινε μέρος της Ελλάδας, ενώ η Βόρεια Ήπειρος, έγινε μέρος του νεοσύστατου τότε κράτους της Αλβανίας. Στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, γίνεται συζήτηση για τους Βορειοηπειρώτες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τόσο στην Αλβανία, όσο και στην Ελλάδα, στο θέμα υπηκοότητας, ιθαγένειας και αντιμετώπισης. Στο youtube βρίσκουν μαρτυρίες βορειοηπειρωτών που μιλούν για τα συναισθήματα και τις συνθήκες ζωής τους. Σκοπός της δραστηριότητας είναι να αναπτύξουν ενσυναίσθηση στο θέμα. Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, οι μαθητές βρίσκουν φωτογραφικά τυπώματα από βιβλία της εποχής των Βαλκανικών πολέμων και φτιάχνουν ταμπλό, γράφοντας τις κατάλληλες λεζάντες κάτω από κάθε φωτογραφία.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4579
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology
> Maps MapsMaps
> Map elements Map elementsMap elements
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Multimedia MultimediaMultimedia > Video VideoVideo
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Multimedia MultimediaMultimedia > Video VideoVideo
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator