Η ιστορική αυτή αναπαράσταση της πλατωνικής Ακαδημίας μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά, για να διεγείρει τη φαντασία των μαθητών σε διδακτική περίσταση που σχετίζεται με την πλατωνική φιλοσοφία ή την κλασική Αθήνα εν γένει. Η εικόνα προβάλλεται ως "φόντος" σε ψηφιακό προβολέα και ζητείται από τους μαθητές να τοποθετηθούν σχετικά με το πόσο ρεαλιστικη είναι και τι μπορεί να εξυπηρετούσε. Η συζήτηση αυτή είναι δυνατόν να συνδυαστεί και με προγραμματισμένη επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο, ώστε να κρίνουν εκ των υστέρων οι μαθητές κατά πόσο η αναπαράσταση είναι προϊόν του ιδεαλισμού μιας εποχής ή, όχι. Επίσης, ζητείται από τα παιδιά να παρατηρήσουν την εικόνα, τις εικονιζόμενες φυσιογνωμίες, την Ακρόπολη στο βάθος, και να συνδἐσουν το σύνολο αυτό με τις γνώσεις τους σχετικά με τον τρόπο που διεξάγόταν η διδασκαλία στην Ακαδημία και σε άλλες φιλοσοφικές σχολές της Αρχαιότητας. Εναλλακτικά, η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε συνθετική εργασία, όπου θα ζητείται η εύρεση και άλλων παρόμοιων ιστορικών απεικονίσεων ή αναπαραστάσεων από το Λύκειο του Αριστοτέλη, τη Στοά, το Λύκειο, τον Κήπο.