Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της διδασκαλίας τού μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας για τη διερεύνηση του κειμενικού τύπου της επιστολής. Ειδικότερα, οι μαθητές μπορούν να ανιχνεύσουν τα ιδιαίτερα μακροδομικά χαρακτηριστικά που παρουσιάζει (δομικά, υφολογικά κ. ά.) και να αναζητήσουν το είδος της επιστολής (επιστολή διαμαρτυρίας, φιλική, επίσημη επιστολή, κ.ά.), αιτιολογώντας την απάντησή τους με βάση στοιχεία του κειμένου. Στην ίδια λογική μπορεί να επιχειρηθεί σύγκριση της επιστολής αυτής με άλλες, δημοσιευμένες σε σύγχρονες εφημερίδες ή περιοδικά για τη διαπίστωση ομοιοτήτων ή διαφορών, ως προς τη δομή, το ύφος, το είδος των επιχειρημάτων κ.ά. Τέλος, η μελέτη του περιεχομένου των επιχειρημάτων που χρησιμοποιεί ο συντάκτης μπορεί να αποτελέσει υλικό επεξεργασίας στο πλαίσιο ευρύτερων διαθεματικών δραστηριοτήτων για την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικών με τη νοοτροπία της εποχής και την πολιτική ζωή του τόπου και να προκληθεί ένας ευρύτερος διάλογος που να συσχετίζεται και με ανάλογες απόψεις και πρακτικές που αφορούν τη σύγχρονη Ελλάδα.