Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας για τη διερεύνηση, μέσω σύγκρισης με σύγχρονα επιστημονικά κείμενα που έχουν ανάλογη θεματική και είναι δημοσιευμένα σε αντίστοιχα περιοδικά, των μακροδομικών χαρακτηριστικών που παρουσιάζει ένα άρθρο (ενδεικτικά: επιχειρήματα, είδος επιχειρημάτων, γλώσσα, ύφος, δομή, κ. ά.). Μέσω της σύγκρισης οι μαθητές θα κατανοήσουν αρχικά ότι τα σύγχρονα επιστημονικά κείμενα εμφανίζουν εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά που συχνά αγγίζουν τα όρια της τυπολογίας (για παράδειγμα παρουσιάζουν αυστηρότερη δομή που περιέχει εισαγωγικό κείμενο, επιμέρους ενότητες, περίληψη, βιβλιογραφία, κ.ά.). Στη συνέχεια, σε μια προσπάθεια ερμηνείας αυτών των διαφορών μπορούν να κάνουν τη σύνδεση με το ιστορικό, πολιτικό αλλά και το επιστημονικό πλαίσιο που θέτει τους όρους δημιουργίας, κατασκευής και αποδοχής των κειμένων.