Στο μάθημα της Ιστορίας ο εκπαιδευτικός με αφορμή την εικόνα μπορεί να αναθέσει μια δραστηριότητα. Ο εκπαιδευτικός δίνει την άσκηση σε σχήμα άστρου ώστε οι μαθητές να συνθέσουν το δικό τους σύντομο γραπτό ιστορικό λόγο και να κληθούν να τον αναπαράγουν προφορικά παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης τους στην ολομέλεια της τάξης. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες αναζητούν πληροφορίες για τους κοινωνικούς μετασχηματισμούς που συντελούνται από τα μέσα του 18ου ως τις αρχές του 19ου αιώνα (Εκκλησία, Φαναριώτες, προεστοί, έμποροι και καραβοκύρηδες, κλέφτες, αρματολοί, αγρότες, απασχολούμενοι στο εμπόριο και ναύτες) και ερευνούν ποιες από τις ομάδες αυτές συμμετείχαν στην ελληνική επανάσταση του 1821. Στο μάθημα των Θρησκευτικών η εικόνα ως εποπτικό μέσο μπορεί να αποτελέσει πηγή πληροφοριών για τη μελέτη του ρόλου της Εκκλησίας κατά την Τουρκοκρατία. Τέλος, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στη Α΄ Λυκείου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει την εικόνα ως αφόρμηση για να διδάξει την ενότητα που έχει ως θέμα την ενδυμασία. Οι μαθητές παρατηρούν την εικόνα και συγκρίνουν την ενδυμασία εκείνης της εποχής με τη σημερινή. Επίσης, μπορεί να αξιοποιηθεί και στην ενότητα της περιγραφής. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να θέσει ως δραστηριότητα στους μαθητές να περιγράψουν τη συγκεκριμένη ενδυμασία με στόχο να ασκηθούν στη μεθόδευση της περιγραφής επιλέγοντας και οργανώνοντας τις κατάλληλες πληροφορίες, ώστε να παρέχουν επαρκείς πληροφορίες για το περιγραφόμενο αντικείμενο, την ενδυμασία του Αρχιεπισκόπου.