Τυφλο παιδι διαβαζει με τη μεθοδο Braille
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η φωτογραφία χρονολογείται γύρω στα 1942, περίοδος της Γερμανικής Κατοχής στην Ελλάδα και απεικονίζει έναν τυφλό μαθητή στην Αθήνα να διαβάζει με τον κώδικα Braille, το σύστημα γραφής και ανάγνωσης των τυφλών. Το όνομά του οφείλεται στον Γάλλο εφευρέτη του Λουδοβίκο Μπράιγ, ο οποίος είχε τυφλωθεί πολύ μικρός και δεν ήταν ευχαριστημένος γιατί το σύστημα ανάγνωσης που χρησιμοποιούσαν οι τυφλοί ήταν δύσχρηστο με χοντρούς χαρακτήρες. Έτσι, βάλθηκε να δημιουργήσει ένα καινούριο ειδικό αλφάβητο για τυφλούς.Στον κώδικα Braille κάθε γράμμα, αριθμός, σημείο στίξης αποτελείται από μια ομάδα κουκκίδων, συγκεκριμένα μέχρι έξι το ανώτερο ανάγλυφες κουκκίδες σαν το κεφαλάκι μιας καρφίτσας, τα λεγόμενα εξάστιγμα, τα οποία οι τυφλοί διαβάζουν χρησιμοποιώντας την αφή τους. Η γραφή / εκτύπωση κειμένου σε κώδικα Braille γίνεται σε ειδικές μηχανές/εκτυπωτές. Το ελληνικό σύστημα Braille αποτελείται από 64 εξάστιγμα: 63 εξάστιγμα αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα σύμβολα και ένα αντιστοιχεί στο κενό που υπάρχει ανάμεσα στις λέξεις.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαθεματικά σχέδια εργασίας που μελετούν τα διακαιώματα των παιδιών, δίνοντας έμφαση στο δικαίωμα της εκπαίδευσης. Παράλληλα, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε σχέδια εργασίας που έχουν στόχο να προωθήσουν την αποδοχή και το σεβασμό της διαφορετικότητας μέσα από τις εκπαιδευτικές δυνατότητες που παρέχονται στους μαθητές με αναπηρία ή σε σχέδια εργασίας που ασχολούνται αποκλειστικά με αισθητηριακές δυσλειτουργίες/δυσκολίες όπως η κώφωση και τύφλωση και αποσκοπούν στη μελέτη και στη γνωριμία των μαθητών με τη μέθοδο Braille και τη νοηματική γλώσσα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
0 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Special Education Special EducationSpecial Education
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Information processing Information processingInformation processing
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Intercultural Education Intercultural EducationIntercultural Education
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΡΑΛΙΑ ΘΩΜΑ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE