Σαπωνοποιειο Χατζηγιαννη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία του 1996 του ξηραντηρίου του σαπωνοποιείου Χατζηγιάννη που βρίσκεται στο Πέραμα της Γέρας Λέσβου. Στην ιδιοκτησία Χατζηγιάννη ανήκουν δύο σαπωνοποιεία που βρίσκονται το ένα απέναντι από το άλλο. Ιδρύθηκαν τη δεκαετία του 1880 και έχουν κτιστεί κατά το πρότυπο των μεγάλων σαπωνοποιείων της Μασσαλίας. Το ξηραντήριο της εικόνας βρίσκεται στο πρώτο όροφο στο ένα από τα δύο κτίρια του σαπωνοποιείου που διατηρείται στεγασμένο με χειροκίνητη σιδερένια πρέσα για το σφράγισμα του σαπουνιού. Το σαπωνοποιείο σταμάτησε να λειτουργεί το 1974.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για να γνωρίσουν οι μαθητές τη διαδικασία παρασκευής του σαπουνιού και το παραδοσιακό επάγγελμα του σαπωνοποιού. Οι μαθητές να αναζητήσουν δουλεύοντας σε ομάδες πληροφορίες για την ανακάλυψη του σαπουνιού, τα υλικά για την παρασκευή του, τον τρόπο παρασκευής του σαπουνιού καθώς και την εξέλιξη της με το πέρασμα των χρόνων, το επάγγελμα του σαπωνοποιού, τα είδη των σαπουνιών, την αρχιτεκτονική των σαπωνοποιείων, του χώρους και τα μηχανήματα που χρησιμοποιούσαν, την άνοδο και τη φθίνουσα πορεία της σαπωνοποιίας από τα τέλη του 19ου αι. ως τις μέρες μας, τις περιοχές της χώρας που εντοπίζεται και για ποιους λόγους. Η κάθε ομάδα να παρουσιάσει τις πληροφορίες της στην τάξη, να γίνει συζήτηση με τον συντονισμό του εκπαιδευτικού και στη συνέχεια σύνθεση όλων των πληροφοριών και δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εργασίας-παρουσίασης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Development DevelopmentDevelopment
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΝΑ ΛΑΓΟΥΡΗ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE