Προσωπικα αντικειμενα προσφυγων
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η φωτογραφία χρονολογείται γύρω στα 1945-1946 και απεικονίζει προσωπικά αντικείμενα σε κέντρο προσφύγων στα Ιωάννινα, δηλαδή χώροι όπου εγκαθίστανται προσωρινά οι πρόσφυγες. Πρόσφυγες θεωρούνται οι άνθρωποι οι οποίοι αναγκάζονται ή εξαναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις πατρίδες τους ή τον τόπο της μόνιμης κατοικίας τους και να καταφύγουν σε μια ξένη χώρα, λόγω πολέμου, δύσκολων οικονομικών ή πολιτικών καταστάσεων στη χώρα προέλευσής τους. Το μεγαλύτερο κύμα προσφύγων ήρθε στην Ελλάδα μετά την καταστροφή της Σμύρνης το 1922, ενώ ακόμα και σήμερα η Ελλάδα αποτελεί την πύλη εισόδου πολλών προσφύγων, οι οποίοι επιθυμούν να μετεγκατασταθούν σε μια χώρα της Ε.Ε. λόγω των αντίξοων συνθηκών που επικρατούν στη χώρα τους.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια της διδασκαλίας της Μικρασιατικής Καταστροφής το 1922. Παράλληλα, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε σχέδια εργασίας διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που μελετούν τα δικαιώματα των προσφύγων, τους λόγους που οδηγούνται στην εγκατάλειψη της χώρας τους και τις αντίξοες συνθήκες που αυτοί βιώνουν, την καλλιέργεια/ανάπτυξη της ενσυναίσθησης των μαθητών απέναντι σε αυτή την ευάλωτη κοινωνική ομάδα. Το διαδίκτυο μπορεί να αποτελέσει σημαντική πηγή πληροφοριών και γνωριμίας με διεθνείς οργανισμούς που προστατεύουν τους πρόσφυγες. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα θα ήταν η δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων που άπτονται των παραπάνω θεματικών ενοτήτων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Intercultural Education Intercultural EducationIntercultural Education
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΡΑΛΙΑ ΘΩΜΑ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE