Με αφορμή το πορτρέτο της γυναίκας και την λεπτομερή περιγραφή του οι μαθητές συσχετίζουν την εικόνα με τα ιστορικά και κοινωνικά γεγονότα της εποχής. Συζητούν και αναδεικνύουν την συναισθηματική κατάσταση της γυναίκας και τις πιθανές αιτίες.
Κατά τη διαδικασία λήψης ενός πορτρέτου εμπλέκονται δύο έμψυχοι παράγοντες: το φωτογραφιζόμενο πρόσωπο (μοντέλο) και ο φωτογράφος. Η διαλεκτική σχέση αυτών των συνιστωσών δίνουν τη συνισταμένη της προσωπογραφίας. Τρεις είναι οι εκδοχές, οι στάσεις που μπορεί να υπάρξουν από πλευράς μοντέλου κατά τη φωτογράφιση: α) να μην έχει επίγνωση της διαδικασίας φωτογράφισής του, β) να έχει επίγνωση της φωτογράφισής του και να μη συμμετέχει, να αδιαφορεί σαν να μη συμβαίνει τίποτα και γ) να συμμετέχει πλήρως, να συναινεί. Οι μαθητές σχολιάζουν την συμμετοχή της γυναίκας στην διαδικασία της φωτογράφισής της και αναζητούν και άλλα πορτρέτα όπου η συμμετοχή του μοντέλου διαφοροποιείται.
Με αφορμή το πορτρέτο της γυναίκας που θρηνεί οι μαθητές συζητούν για τους τρόπους με τους οποίους θρηνούμε την απώλεια αγαπημένων προσώπων.