Ιστοριες χωρις τελος - Παραμυθια απο τοπους της Ασιας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το βίντεο παρουσιάζει τον συγγραφέα Μάνο Κοντολέοντα να αφηγείται στους μικρούς θεατές παραμύθια από τόπους μακρινούς της Ασίας, δηλαδή την Κορέα, την Ινδία, την Ινδονησία, την Ταϊλάνδη, την Ιαπωνία. Ο αφηγητής-συγγραφέας μέσα από τα παραδοσιακά παραμύθια, που είναι γεμάτα λαϊκή σοφία, δράση, συναρπαστικές περιπέτειες και χιούμορ, μας ταξιδεύει στη μακρινή Ασία και μας γνωρίζει τα ήθη και τα έθιμα του κάθε λαού της, τις αντιλήψεις του, τον τρόπο ζωής του, την ιστορία του και τον πολιτισμό του. Το ανωτέρω βίντεο της ελληνικής εκπαιδευτικής τηλεόρασης υπάρχει στη διεύθυνση: http://www.edutv.gr/component/k2/istories-xoris-telos-paramythia-apo-topous-tis-asias. Τα παραμύθια περιλαμβάνονται στο βιβλίο του συγγραφέα, με τίτλο «Παραμύθια από τόπους της Ασίας», εκδόσεις Πατάκης, Αθήνα 2002 (σελ. 37). Η εικονογράφηση του βιβλίου ανήκει στην Άννα Μενδρινού.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ενδεικτικές προτάσεις για τη διδακτική αξιοποίηση του βίντεο. Οι μαθητές επιδιώκεται: 1) Να διαβάσουν το βιογραφικό του συγγραφέα και να αναζητήσουν άλλα βιβλία του, που έχουν ως θέμα παραμύθια από διαφόρους τόπους και χώρες. 2) Να βρουν στην υδρόγειο σφαίρα τις περιοχές που αναφέρονταν στα παραμύθια. 3) Να ανιχνεύσουν τα διάφορα πολιτισμικά στοιχεία που συνάντησαν μέσα στα παραμύθια. Παράλληλα, να αναζητήσουν και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο γνωρίζουν για τους πολιτισμούς αυτούς. 4) Να εντοπίσουν το μήνυμα-δίδαγμα της κάθε ιστορίας. 5) Να αφηγηθούν το παραμύθι, ώστε να εξοικειωθούν µε τον αφηγηματικό λόγο και να κατανοήσουν τη σημασία του ιδιαίτερου κλίματος της αφήγησης (δραματικότητα, χαμηλός και υποβλητικός τόνος φωνής, μιμητικότητα, κίνηση προσώπου-γκριμάτσες και σώματος-χειρονομίες, ανάλογο ύφος). 6) Να συσχετίσουν την εικονογράφηση με το περιεχόμενο του κειμένου. 7) Να ασκηθούν σε δραστηριότητες δημιουργικής γραφής (αλλαγή τίτλου, αρχής και τέλους της ιστορίας, μεταφορά του παραμυθιού στη σύγχρονη εποχή, εμπλουτισμός ιστορίας / κυρίου συμβάντος με άλλα σχετικά). 8) Να σχηματίσουν έναν εννοιολογικό χάρτη με τα μνημονικά ερωτήματα-βοηθήματα για αποτύπωση των λεπτομερειών του κάθε παραμυθιού. Στο κέντρο θα υπάρχει το «Θέμα/ κεντρική ιδέα» και θα εξακτινώνονται τα ερωτήματα: Πού; Πότε; Ποιος; Τι; Πώς; Γιατί;


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
EduTV
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση (Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Fairy Tales - Myths - Folk narrative Fairy Tales - Myths - Folk narrativeFairy Tales - Myths - Folk narrative
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
PEDAGOGICAL USE
Cognitive enablers > Predict, Observe, Evaluate
Affective domain > Sensitise and Emotionalise
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΕΤΑΞΟΥΛΑ ΜΑΝΙΚΑΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση
publisher: Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE