Ο κολπος των Μουδανιων και η πολη Κιος η Gemlik.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Εικόνα από βιβλίο που απεικονίζει τον κόλπο της περιοχής των Μουδανιών το 1801, το λιμάνι και τις οδικές αρτηρίες που οδηγούσαν στην ενδοχώρα και το γεωφυσικό χάρτη της ευρύτερης περιοχής. Στο χάρτη απεικονίζεται η πόλη Κίος ή Gemlik, ενώ επίσης καταγράφεται το ανάγλυφο της περιοχής στη βόρεια και νότια πλευρά του κόλπου. Ο χάρτης ακολουθεί τη μέθοδο της αποτύπωσης σε κλίμακα η οποία και αποτελεί μέρος της ταυτότητάς του και δηλώνεται στο αριστερό κάτω άκρο του. Στο αριστερό επάνω άκρο του χάρτη υπάρχει εικονική πυξίδα που ορίζει τα σημεία του ορίζοντα και βοηθά στον προσανατολισμό των μελετητών. Χαρακτηριστικό του χάρτη είναι οι λιτές γραμμές, αφού δεν απεικονίζει πολλές λεπτομέρειες της γήινης επιφάνειας και υστερεί στον τρόπο απόδοσης του ανάγλυφου το οποίο αποδίδει με κάποιο είδος γραμμοσκίασης. Με λιτές και σχεδόν γεωμετρικές γραμμές επίσης αποδίδεται και ο οριζόντιος διαμελισμός της ακτογραμμής. Πρόκειται για έργο του OLIVIER, Guillaume Antoine και βρίσκεται στο βιβλίο: Atlas pour servir au Voyage dans l'Empire Othoman, l'Egypte et la Perse, fait par ordre du gouvernement, pendant les six premières années de la République, Paris, Chez H. Agasse, AnΙΧ [=1801].

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Πολλαπλή μπορεί να είναι η αξιοποίηση του Μ.Α. όπως στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής για να γνωρίσουν οι μαθητές την τεχνοτροπία της γκραβούρας, αλλά και το έργο των περιηγητών της εποχής του 19ου αι., οι οποίοι αποτύπωναν στα έργα τους με γλαφυρότητα και λεπτομέρεια ότι κινητοποιούσε το ενδιαφέρον τους, κι έτσι βοηθούσαν στη διάδοση ιστορικών, γεωγραφικών και πολιτιστικών πληροφοριών σε ανθρώπους που δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν και να απολαύσουν άλλους τόπους και διαφορετικές κουλτούρες. Στη Νεοελληνική Λογοτεχνία να μελετήσουν κείμενα σχετικά με την περιοχή των Μουδανιών κατά την αναφερόμενη περίοδο ή να μελετήσουν κείμενα συγγραφέων ταξιδιωτικής λογοτεχνίας και να ερευνήσουν το ρόλο που αυτή διαδραμάτισε, αλλά και τις αιτίες που συνέβαλλαν στην ανάπτυξή της. Στην Ιστορία να μελετήσουν τον πολιτισμό που αναπτύχθηκε στην περιοχή των Μουδανιών και να γνωρίσουν την τοπική ιστορία της πόλης Κίος ή Gemlik. Στη Γεωγραφία να μελετήσουν τις τεχνικές χαρτογράφησης όπως αυτές εξελίσσονται στην πάροδο των αιώνων. Οι μαθητές με την αξιοποίηση του Μ.Α. ασκούνται στην παρατήρηση της εικόνας, εξοικειώνονται με τα πολυτροπικά κείμενα, μελετούν τη σημαντικότητα της γκραβούρας στις εικαστικές τέχνες και αντλούν ιστορικές, γεωγραφικές και πολιτιστικές πληροφορίες για την περιοχή των Μουδανιών στη Μικρά Ασία όπως αυτή αποτυπωνόταν σε χάρτες πριν από 200 χρόνια. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης. Εναλλακτικά, μπορεί να κάνει επίδειξη με στόχο να παρουσιάσει τις βασικές έννοιες και να προκαλέσει συζήτηση στην τάξη. Στη συνέχεια, μπορεί να αναθέσει στους μαθητές συνεργατικές εργασίες που απαιτούν την αναζήτηση πρόσθετου υλικού και πληροφοριών από πηγές στο διαδίκτυο, προκειμένου να μπορούν να αξιολογήσουν τις γνώσεις που αποκτούν και τα συμπεράσματα που εξάγουν κατά την παρατήρηση χαρτών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Natural environment Natural environmentNatural environment
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps > Map elements Map elementsMap elements
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Travel literature Travel literatureTravel literature
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΟΥΜΠΑΡΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE