Παραλια Καλυμνου: Παιζοντας την τσαμπουνα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αφορά σε μουσικούς στην Κάλυμνο γύρω στο 1935 μ.Χ. Απεικονίζονται δύο κάτοικοι, ο ένας κάθεται σε πέτρες μικρού λιμενοβραχίονα και παίζει μουσικό όργανο ενώ ο άλλος ακούει. Στο βάθος διακρίνονται σπίτια του οικισμού και φυσικό περιβάλλον. Η φωτογραφία ανήκει στην Έλλη Παπαδημητρίου (1906 μ.Χ. - 1993 μ.Χ.), συγγραφέα με προσφυγική καταγωγή, η οποία ασχολήθηκε με την ποίηση και το θέατρο. Με έντονες τις μνήμες από τη Μικρασιατική Καταστροφή προσπάθησε να διατηρήσει και να αναδείξει το λαϊκό στοιχείο και να διασώσει τις διάφορες μορφές λαϊκής έκφρασης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στο γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής με αφορμή την εικόνα και μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις, οι μαθητές καλούνται να συγκρίνουν την περιοχή στη φωτογραφία με το τοπίο σήμερα και να εντοπίσουν τις αλλαγές. Να προβληματιστούν για τη ζωή, τις ασχολίες και τις δυσκολίες των ανθρώπων τότε και σήμερα. Στην Αισθητική Αγωγή /Μουσική καλούνται να ερευνήσουν για την τσαμπούνα, τον τρόπο κατασκευής, την ιστορία της κ.ά. Επίσης προτείνεται να ασχοληθούν με την τέχνη της φωτογραφίας (είδη, τεχνικές λήψης κ.ά.).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Audiovisual Arts Audiovisual ArtsAudiovisual Arts
Music Education Music EducationMusic Education > Musical instruments / ensembles - Voice Musical instruments / ensembles - VoiceMusical instruments / ensembles - Voice
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΙΑ ΜΑΝΩΛΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE