Στο μάθημα της Ιστορίας, η προσωπογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο διερευνητικής συνεργατικής εργασίας για τους Έλληνες πολιτικούς ηγέτες του 19ου αι. Επίσης, ειδικότερα, οι μαθητές παρουσιάζουν την πολιτική διαδρομή του Κουμουνδούρου σε συνδυασμό με τα γεγονότα που έλαβαν χώρα την ίδια εποχή και σχετίζονται κυρίως με την οργάνωση και επέκταση του νεοσύστατου Ελληνικού κράτος και τον σημαντικό ρόλο που διαδραμάτισε ο ίδιος σε αυτά (προσάρτηση Θεσσαλίας και Νότιας Ηπείρου). Επιπλέον, μελετούν το εκσυγχρονιστικό του έργο για την παγίωση της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας και για τη διευθέτηση των εσωτερικών προβλημάτων του κράτους. Τέλος, αναζητούν τη σημασία του νόμου περί ευθύνης υπουργών και εξετάζουν τις συνέπειες της εφαρμογής του (παραπομπή του Δημητρίου Βούλγαρη σε ειδικό δικαστήριο).