Το ζητημα μειωσης του αριθμου των βουλευτων το 1903
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το δημοσίευμα αυτό του περιοδικού «Νουμάς» παρουσιάζει την εξέλιξη της συζήτησης για το ενδεχόμενο μείωσης του αριθμού των βουλευτών της Ελληνικής Βουλής από το 1897 έως την εποχή έκδοσης του παρόντος φύλλου, το 1903. Το αίτημα μείωσης του αριθμού των βουλευτών συνδέεται με την εθνική καταστροφή του 1897, όπου η Ελλάδα νικήθηκε από τους Οθωμανούς ύστερα από έναν βραχύ πόλεμο, πληρώνοντας μεγάλες οικονομικές αποζημιώσεις. Αποτελεί επίσης ένα από τα βασικά θέματα πολιτικής διαμάχης μεταξύ των δύο εκπροσώπων του πολιτικού διπολισμού της εποχής, του Χαρίλαου Τρικούπη και Παναγιώτη Δηλιγιάννη. Ο πρώτος παρουσιάζεται ως υπέρμαχος της μείωσης σε 150 βουλευτές, ενώ ο δεύτερος αντιτείνει ότι με 150 βουλευτές η βουλή θα φαίνεται άδεια. Πάνω στο θέμα αυτό, ο αρθρογράφος παρουσιάζει την δική του άποψη σχολιάζοντας την επικαιρότητα της εποχής.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το δημοσίευμα μπορεί να αποτελέσει πηγή πολιτικού προβληματισμού για τις αναταράξεις που προκαλεί στο πολιτικό σύστημα μια διπλωματική ή οικονομική κρίση ενός κράτος. Οι μαθητές καλούνται να συνδέσουν τον διάλογο για μείωση του αριθμού των βουλευτών το 1903 με αντίστοιχα γεγονότα που έφεραν την Ελλάδα στην δίνη οικονομικής κρίσης μερικά χρόνια νωρίτερα και να αξιοποιήσουν τις ιστορικές τους γνώσεις για εκείνη την εποχή. Ανάλογες προεκτάσεις μπορούν να γίνουν στο διδακτικό αντικείμενο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, ειδικότερα κατά τη διδασκαλία των πολιτευμάτων. Πιο συγκεκριμένα μπορούν να τεθούν και να συζητηθούν ερωτήματα όπως « Σε τι εξυπηρετεί η μείωση του αριθμού των βουλευτών;», «Η μείωση των βουλευτών θα δυσχέρανε ή θα καθιστούσε αποτελεσματικότερη τη λειτουργία της Βουλής;», «Θεωρείτε ότι είναι απαραίτητο ή όχι να εκπροσωπούνται όλες οι κοινωνικές ομάδες και κατηγορίες στη Βουλή; Θα πρέπει να υπάρχουν περιορισμοί ή όχι;» κ.ά.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
affective > to pay attention
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Δ. Ταγκόπουλος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE