Krystallis Kostas
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία που απεικονίζει τον Κώστα Κρυστάλλη ή Κρουστάλλη (1868-1894) ποιητή και πεζογράφο της Νέας Αθηναϊκής σχολής. Τα πρώτα του ποιήματα του είχαν επικό ύφος και αναφέρονταν στους αγωνιστές του '21. Τα επόμενα ποιήματα του φέρουν τα βασικά γνωρίσματα της Νέας Αθηναϊκής σχολής και επηρεάζονται από το δημοτικό τραγούδι και τη λαογραφία. Τα πεζά του, όπως και άλλα έργα λογοτεχνών της Γενιάς του 1880, είναι γραμμένα στη δημοτική γλώσσα και εντάσσονται στην ηθογραφία. Η ποίηση του επικρίθηκε από πολλούς (όπως ο Γιάννης Αποστολάκης) για δουλική μίμηση του δημοτικού τραγουδιού και μακροσκελείς περιγραφές. Εντούτοις, ο Παλαμάς θεωρούσε τα ποιήματα του σημαντικά, ενώ ο Ξενόπουλος θαύμαζε το πεζογραφικό του έργο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Λογοτεχνίας, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν τον Κ. Κρυστάλλη. Η φυσιογνωμία του ποιητή στην εικόνα βοηθά να ανοίξει ένας διάλογος ανάμεσα στους μαθητές για την ποιμενική, φυσιολατρική ποίηση του «τραγουδιστή του βουνού και της στάνης». Σχετικά ποιήματα του από τη συλλογή «Αγροτικά» και πεζά του, όπως το διήγημα «Το πανηγύρι της Καστρίτσας», είναι καλό να αναγνωστούν παράλληλα, προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τη γνήσια λαϊκή φύση του ποιητή και την προσπάθεια του να αγγίξει την ψυχή του Έλληνα της εποχής του. Την εποχή που ο Ν. Πολίτης αναπτύσσει τη λαογραφική επιστήμη στην Ελλάδα, ο Κρυστάλλης επαναφέρει στην προσωπική του ποίηση τις λαϊκές παραδόσεις επηρεασμένος, παράλληλα από τα δημοτικά τραγούδια, αλλά και τον τρόπο έκφρασης του Α. Βαλαωρίτη. Κρίνεται λοιπόν σκόπιμο ποιήματα του Κρυστάλλη να δοθούν στους μαθητές σε αντιπαραβολή με δημοτικά τραγούδια και να ακολουθήσει διάλογος σχετικά με τις ομοιότητες τους. Έτσι οι μαθητές θα κατανοήσουν κοινά χαρακτηριστικά της Γενιάς του 1880, όπως την αγάπη για τις ελληνικές παραδόσεις, τη δημοτική ποίηση αλλά και τη δημοτική γλώσσα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
OTHER TECHNICAL REQUIREMENTS
Εικόνα JPEG (.jpg)/8,00 KB (8.192 byte)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4745
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > New Athenian School / Generation of 1880 New Athenian School / Generation of 1880New Athenian School / Generation of 1880
TEACHING APPROACH
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE