Η φωτογραφία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Λογοτεχνίας, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν τον Κ. Κρυστάλλη. Η φυσιογνωμία του ποιητή στην εικόνα βοηθά να ανοίξει ένας διάλογος ανάμεσα στους μαθητές για την ποιμενική, φυσιολατρική ποίηση του «τραγουδιστή του βουνού και της στάνης». Σχετικά ποιήματα του από τη συλλογή «Αγροτικά» και πεζά του, όπως το διήγημα «Το πανηγύρι της Καστρίτσας», είναι καλό να αναγνωστούν παράλληλα, προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τη γνήσια λαϊκή φύση του ποιητή και την προσπάθεια του να αγγίξει την ψυχή του Έλληνα της εποχής του. Την εποχή που ο Ν. Πολίτης αναπτύσσει τη λαογραφική επιστήμη στην Ελλάδα, ο Κρυστάλλης επαναφέρει στην προσωπική του ποίηση τις λαϊκές παραδόσεις επηρεασμένος, παράλληλα από τα δημοτικά τραγούδια, αλλά και τον τρόπο έκφρασης του Α. Βαλαωρίτη. Κρίνεται λοιπόν σκόπιμο ποιήματα του Κρυστάλλη να δοθούν στους μαθητές σε αντιπαραβολή με δημοτικά τραγούδια και να ακολουθήσει διάλογος σχετικά με τις ομοιότητες τους. Έτσι οι μαθητές θα κατανοήσουν κοινά χαρακτηριστικά της Γενιάς του 1880, όπως την αγάπη για τις ελληνικές παραδόσεις, τη δημοτική ποίηση αλλά και τη δημοτική γλώσσα.