Η εικόνα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν τη φυσιογνωμία του Ανδρέα Μιαούλη. Με αφορμή τη λιθογραφία αυτή μπορεί να ξεκινήσει μια συζήτηση για την αυστηρή φυσιογνωμία του μεγάλου μας αγωνιστή. Οι μαθητές καλούνται να αναζητήσουν πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του, τα ιδιαίτερα κατορθώματα του Μιαούλη, όπως τη συμμετοχή του στη ναυμαχία της Πάτρας και της Χίου το 1822, του Γέροντα το 1824, τη ναυμαχία της Σούδας το 1825, αλλά και την πολιορκία του Μεσολογγίου. Κρίνεται σκόπιμο να διαβαστούν λογοτεχνικά κείμενα που τον αφορούν, όπως αποσπάσματα για το πρόσωπο του από την «Πινακοθήκη των Ηρώων του 1821», Ανδρέας Μιαούλης-Ο ναύαρχος του Αγώνα, Αθήνα: Στρατίκης, 2003.