Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Δυτικη οψη του Ναου του Ηφαιστου (Θησειου)
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Ο ναός χτίστηκε και διακοσμήθηκε μεταξύ του 450-416 π.Χ. στο λόφο του Αγοραίου Κολωνού. Γνωστός και ως «Θησείο», αποτελεί το καλύτερα σωζόμενο δείγμα δωρικού ναού στην Ελλάδα. Είναι το εντυπωσιακότερο μνημείο της Αρχαίας Αγοράς της Αθήνας. Ως προς τον πλούτο του γλυπτού του διακόσμου μόνο ο Παρθενώνας το ξεπερνά. Εξάλλου, ολόκληρο το «Ηφαίστειο» χωρούσε στον σηκό του Παρθενώνα! Ήταν αφιερωμένος στον Ήφαιστο και την Αθηνά Εργάνη. Έχει 13 κίονες κατά μήκος, 6 κατά πλάτος και διεύθυνση Ανατολή - Δύση με είσοδο από την Ανατολή. Έφερε πλούσιο γλυπτικό διάκοσμο με μετόπες από τις οποίες προέκυψε η λαϊκή ονομασία ''Θησείο'', αφού στη βόρεια και στη νότια πλευρά του εικονίζονται άθλοι του Θησέα. Η ζωφόρος δεν διατρέχει τις τέσσερεις πλευρές του σηκού, αλλά μόνο τον πρόναο και τον οπισθόδομο. Στη φωτογραφία διακρίνεται η δυτική ζωφόρος στον οπισθόδομο όπου παριστάνεται η Κενταυρομαχία. Ο ναός επέζησε των επιδρομών των Ερούλων και των Γότθων. Μετατράπηκε σε χριστιανική εκκλησία του Αγίου Γεωργίου του Ακάμα τον 7ο αιώνα, χρήση την οποία διατήρησε έως το 1833. Το μαθησιακό αντικείμενο χρησιμεύει στη διδασκαλία των αρχαίων αρχιτεκτονικών ρυθμών και της ετυμολογίας τοπωνυμίων.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
ΙΣΤΟΡΙΑ: Α) Μοιράζουμε στους μαθητές μας φυλλάδια όπου περιγράφονται αναλυτικά τα μέρη ενός αρχαίου ναού: κρηπίδα, στυλοβάτης, (βάση), κίονας, κιονόκρανο, επιστύλιο, σηκός, τρίγλυφα, μετώπες, (ζωφόρος), γείσο, αέτωμα. Τους ζητάμε να εντοπίσουν αυτά τα μέρη στη φωτογραφία. Φέρνουμε στην τάξη εικόνες από ένα ναό με κίονες ιωνικού ή κορινθιακού ρυθμού και εντοπίζουν διαφορές. Στη συνέχεια ζωγραφίζουν τον δικό τους ναό χρησιμοποιώντας όσα περισσότερα θυμούνται. Β) Αφού "δουλέψουμε" από πριν την περιοχή της Αρχαίας Αγοράς και του ναού του Ηφαίστου, διοργανώνουμε εκδρομή με το σχολείο. Επίσης, μπορούμε να επισκεφθούμε το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού για μια εικονική-διαδραστική περιήγηση στο χώρο. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: Αφού ρωτήσουμε τους μαθητές μας αν έχουν επισκεφτεί το ναό του Ηφαίστου. Αναρωτιόμαστε γιατί λέγεται "Θησείο" αντί για "Ηφαίστειο". Στη συνέχεια τους ρωτάμε αν έχουν επισκεφτεί τουλάχιστον το Θησείο. Αναζητάμε μαζί στο διαδίκτυο γιατί η περιοχή ονομάστηκε "Θησείο". Στη συνέχεια αναζητάμε (ατομικά ή σε ομάδες με βάση το κοινό ενδιαφέρον κάποιων για συγκεκριμένες περιοχές) την ετυμολογία και άλλων τοπωνυμίων π.Χ. "Πετράλωνα", "Γαλάτσι", "Άγιοι Ανάργυροι", "Μοναστηράκι", "Μαρούσι", "Τούμπα", "Νέα Υόρκη" κ.α.

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4752

LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)
> Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Vocabulary - Semantics Vocabulary - SemanticsVocabulary - Semantics > Etymology EtymologyEtymology
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Vocabulary - Semantics Vocabulary - SemanticsVocabulary - Semantics > Etymology EtymologyEtymology
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to think critically and creatively

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΛΕΒΙΖΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator